Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 41

Thread: geometrie roti

  1. #16

    Default

    eu nu sunt chiar p dinafara.... ma ocup de reparati dar mai mult pe motor....
    inca nu am auzit de reglaj pe spate.... daca poate sa ne spuna cineva cum se face as fi interesat

  2. #17

    Default

    cu SIGURANTA se regleaza si pe spate. am avut pana nu demult niste arcuri pe spate mai inalte si mi s-a schimbat unghiul de cadere al rotilor (spate,binenteles) si nu mai aveam stabilitate in curbe. am fost la service si mi le-a reglat, umbland (daca nu gresesc) la niste "suruburi" concentrice (sau eccentrice).

  3. #18

    Default

    nu am spus ca nu se regleaza doar ca nu stiu eu
    as fi curios cum si unde se afla suruburile respective
    dar mai bine ma duc pana in garaj sa vad exact

  4. #19
    Senior Member MirceaRM's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Oradea , Romania
    Posts
    496

    Default

    Bineinteles ca se regleaza si pe spate.
    exista un surub excentric montat pe bratul inferior, care regleaza unghiul de cadere al rotii. Piesele 10,11,12 :
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=33&fg=30
    Eu de curand mi-am schimbat aproape tot la suspensia masinii fata - spate, si apoi m-am dus la un service unde mi-au reglat geometria, unghiul de fuga...etc.
    Mi-au montat pe fiecare roata un aparat cu laser, care masura pozitia exacta a rotii si tot felul de parametrii. Pe spate mi-au reglat din acel surub, si din pozitia bucselor portfuzeta...si ce stiu eu mai ce. Oricum, cu a mea s-a chinuit vreo 2 ore (fata- spate)
    Intradevar, eu nu stiu daca la toate BMW-urile este acelasi sistem de reglare al rotilor. Cel putin la E36 modelele compact nu seamana deloc cu cele coupe sau sedan.
    Ce mai vreau sa va spun: cand am sunat sa imi fac programare la service-ul respectiv, m-au intrebat ce masina am, si le-am spus doar :BMW. Si au zis ca la BMW (fara sa precizeze ce model sau generatie)se regleaza geometria si pe spate.
    320ci
    GSX-R 750

  5. #20

    Default

    mersi de info
    ab77kisssss

  6. #21
    Senior Member MARIORAR's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Ostende,Belgia
    Posts
    1,122

    Default

    Deci pana la urma am avut dreptate!
    Si e bine sa nu sari in sus ca nu esti pe dinafara!(generalizez,nu ma refer la absolut nimeni!)si ca nu se poate aia si cealalta,pana nu esti sigur de o situatie.
    E bine sa ramanem doar la ce ne pricepem,fara a fi sarcastici,nu?
    NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY!

  7. #22
    Junior Member
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Timisoara, Romania
    Posts
    9

    Default

    Salutari,

    Stie cineva in Timisoara unde se poate face geometria la roti la BMW? ca am fost la un service si mi-a facut doar pe fata. Mi-a pus niste rigle pe roti si atat, a modificat cica ceva din capetii de bara...

    Multumesc!

  8. #23

    Default salut

    daca vrei ceva profesional se pune un brat pe toate 4 rotile cu rotile perfect drepte iar bratele alea sunt legate la un calculator care afiseaza nijte parametri iar din capetele de bara ei regleaza pana cand apare acolo ca e perfect pe monitor e un chenar rosu care atunci cand e perfect reglata se face verde

  9. #24
    Junior Member
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Timisoara, Romania
    Posts
    9

    Default

    nu avea niciun calculator pe acolo. bratele alea ale lui erau cu ceva fascicole de lumina, probabil era un ghidaj ceva care trebuia sa bata undeva...

  10. #25

    Default salut

    inseamna ca aveau aparatura mai veche nu zic ca poate e buna si moteda asta insa la serviceurile profesionale in targoviste unde am fost eu asa iti face reglajul....

  11. #26

    Default

    Quote Originally Posted by cezarmihai View Post
    Salutari,

    Stie cineva in Timisoara unde se poate face geometria la roti la BMW? ca am fost la un service si mi-a facut doar pe fata. Mi-a pus niste rigle pe roti si atat, a modificat cica ceva din capetii de bara...

    Multumesc!
    teoretic poti sa te duci la orice service care are si geometrie pt ca se folosesc tot aparatele care se pun pe rotile din fata (atunci cand faci geometria pe fata)numai ca se baga masina invers si se pun pe rotile din spate...sau daca au un aparat mai nou(cu laser fara sfoara) se monteaza 4 aparate (cate unu pe fiecare roata) si iti poate regla si fata si spatele fara sa mai intorci masina...
    E foarte bine sa verificati sau sa faceti geometria si pe spate pt ca masina se aseaza altfel la drum.
    BMW///M3 E36

  12. #27

    Default

    eu aveam probleme cu dezechilibru la masina, unde erau denivelari fugea masina cum vroia ea, era foarte nasol, aveam cauciucuri de 225/50/16 si multi imi ziceau ca din cauza ca sunt late, dar, inainte nu aveam probleme stiam ca nu are cum sa fie de la cauciucuri, apoi m-am dus sa-mi fac un test la telescoape ca am auzit ca asta ar fi "buba", si mi-a zis ca ar trebui schimbate, stiu ca aveam 60% pe fata st si fata dreapta 57 si 50% pe spate st si 48 pe dr spate, le-am schimbat si la fel aveam probleme, asha ca m-am dus sa-mi reglez directia, acuma nu stiu ce-i geometria sau daca difera de reglajul de directie, dar, stiu ca am fost si mi-a pus ceva pe toate rotile si mi-a reglat fata, si l-am intrebat ca spatele nu mi-l regleaza, si o zis sa-mi schimb cauciucurile si apoi sa ma duc sa-mi regleze si spatele, erau unpiq cam uzate :P masina mergea unpiq mai bine, dar tot era enervant, le-am schimbat si cauciucurile pe spate si m-am dus din nou si mi-a reglat si spatele, dar, nu am bagat masina cu spatele tot cu fata am bagat`o, tot se juca cu ceva suruburi pe acolo nu stiu cu care apoi nu am mai avut probleme cu ea, era alta masina; dar, o sa-l intreb in curand ca trebuie sa-mi schimb iar cauciucurile si jentile, si ma duc la un reglaj iar, tk

  13. #28

    Default salutare

    si la a meu 318i pe denivelari,gropi umbla spatele cum vrea el, chestia ca la mine se vad ca rotile spate stau un pic inclinate si mi se uzeaza cauciucurile la exterior de numa. inseamna ca trebuie facut geometria.pe fata nu am probleme.Am mai fost 1 data la reglaj si domnu sa chinuit saracu sa regleze dar nici cum nu se putea pt ca erau intepenite suruburile alea si m-am lasat pagubas sa nu cumva sa le rupa.dar o sa mai merg ca altfel nu se poate.ii nasap asa sa simti ca iti umbla masina in parti cand treci pe o denivelare.plus ca ma face de bani la cauciucuri.numa bine

  14. #29

    Default

    baieti,nu are treaba cauciucul cu geomertia!!ei iti pun aparatele pe jante!!
    Pastreaza distanta...!!

  15. #30

    Default

    Quote Originally Posted by nistormarian2006 View Post
    si la a meu 318i pe denivelari,gropi umbla spatele cum vrea el, chestia ca la mine se vad ca rotile spate stau un pic inclinate si mi se uzeaza cauciucurile la exterior de numa. inseamna ca trebuie facut geometria.pe fata nu am probleme.Am mai fost 1 data la reglaj si domnu sa chinuit saracu sa regleze dar nici cum nu se putea pt ca erau intepenite suruburile alea si m-am lasat pagubas sa nu cumva sa le rupa.dar o sa mai merg ca altfel nu se poate.ii nasap asa sa simti ca iti umbla masina in parti cand treci pe o denivelare.plus ca ma face de bani la cauciucuri.numa bine
    aceasi prob am avuto si eu cand m-am dus sa fac geometria nu a vrut sa forteze suruburile m-am dus repede la bmw am luat 2 suruburi pt. bratele spate si le-am schimbat pe cele vechi si am facut geometria fara probleme

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •