Results 1 to 12 of 12

Thread: Turbo sau Charger!

  1. #1

    Default Turbo sau Charger!

    Salutare mesterilor! Vreau sa incep un proiect si am nevoie de ajutorul vostru! Am o pisica din 95 coupe cu motorul de 1.6! Eu m`am gandit sa fac in felul urmator: sa schimb motorul, sa pun ala de 2500 24V cu Vanos! Sa schimb puntea spate, cu o punte de 325(de la frane pana la diferentialul autoblocant tot)! La cum am vazut eu asta nu ar trebui sa ma coste mai mult de 1300 - 1400 de euro cu tot cu montat! Normal, depinde la ce pretz prind piesele! Acuma, pasul urmator ar fi trecere in acte / sau nu! Voi ce parere aveti, o pun sau nu, si daca da in ce consta si cat costa! Cand am toate astea vreau sa pun un kit de turbo t3/t4 la 0.5 bari! Am inteles ca motorul nu trebuie modificat, numai strict montarea trebuie facute si reglaje! Daca doresc sa maresc presiunea atunci deja trebuiesc facute modificari! Intrebarea mea e: m`am gandit bine sau mai bine pun un super-charger in loc de turbo? Poate asta costa mai putin si e mai safe deca turboul! Am vorbit cu cineva priceput si a zis ca cu .5bari as ajunge undeva la 300 de cai cu kitul de turbo! Kitul costa catre 2000-2200 de euro si cica manopera undeva la 600-700! Ce parere aveti ce sa fac? Mercy!

  2. #2

    Default

    eu zic sa iti iei una facuta gata,nu sa investesti atat de mult

  3. #3

    Default

    Eu zic de asemenea ca nu merita investitia. Si mai e un aspect. Nu iti poti pune un motor mai puternic decat cu pana la 40% pe aceeasi masina (ramai fara certificat de inmatriculare). Daca vrei sa declari sau nu asta e problema ta. Insa Doamne fereste sa ajungi sa declari asta fara sa vrei...

  4. #4

    Default compresor sau turbina?

    pana la urma cu ce iesi mai ieftin compresor sau turbina?

  5. #5

    Default

    Daca o luam de exemplu in felul urm: un motor 2500 cu VANOS simplu de pe E36 fara nici o modificare majora doar pus kitul de turbo + soft sau charger preturile sunt pe aproape! Desigur turboul ramane la o presiune mica ca motorul stock sa reziste! Dar daca bagi mai multi bani si in motor cu un kit turbo ok , scoti mai multi cai la aceeasi bani ca si cu un charger! Deci eu cred ca totusi un kit turbo e mai indicat decat charger! Din cate am citit eu aceasta concluzie am tras, poate nu e asa! Stefy_boss stiu ce zici tu acolo dar din pacate nu am bani de o masina puternica , desigur gata facuta de asta ma tot gandesc la varianta de tuning! Motorul de 1600 de 102 cai din pacate simt ca nu`mi ajunge, clar vreau mai mult! Acuma poate exagerez putin cu proiectul ce il am in cap, ar fi oare mai ok sa pun un ansamblu motor de pe un 318IS sau eventual un 320 VANOS ?? Si daca nici 140/150 de cai nu`mi ajung( sunt sigur ca nu dar totusi o sa fiu poutin mai aproape de visul meu ca si acuma) sa ma apuc eventual de 2,5 + turbo?

  6. #6
    Senior Member vallman's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Bucuresti,ro
    Posts
    445

    Default

    Quote Originally Posted by mircea.i View Post
    pana la urma cu ce iesi mai ieftin compresor sau turbina?
    Lucrurile sunt asemanatoare dar stau diferit. Mai simplu este cu turbina, dar cu compresor e mai eficace. Exista aici pe forum un capitol unde CRISTIAN detaliaza foarte bine aceste aspecte. Referitor la kitul electric teoretic trebuie sa fie foarte flexibil in ordonarea parametrilor (partea de soft se poate adapta bine nevoilor - presiune, turatie etc.) dar practic te vei lovi de uzura prematura in special a motorului de actionare. Sincer la pretul ala(43$ cat ai spus tu) merita incercat. Nu vei avea rezultate spectaculoase dar e un inceput. Bafta !!!

  7. #7
    Senior Member MirceaRM's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Oradea , Romania
    Posts
    496

    Default

    Si eu m-am gandit mult cum as putea sa modific motorul la 316-le meu, ca sa am ceva mai demn de numele BMW
    In primul rand, ca sa dai jos motorul de 1.6 si sa pui un motor adevarat, adica un 320 sau 325, incep o serie de complicatii, si trebuie schimbate o gramada de lucruri.
    Asa ca sfatul meu e sa incerci sa cauti pe net cine vinde E36 320 sau 325 (sau 318IS) si sa vezi daca sunt interesati de schimb cu 316i plus diferenta.
    Crede-ma ca ai sa gasesti.
    Eu stiu pe cineva care are 325i coupe E36, care vrea sa o schimbe cu un 316 ca sa isi permita sa mearga zilnic cu ea la lucru.
    Momentan tipu cu 325i nu umbla aproape deloc cu el.
    Eu daca reusesc sa strang ceva banuti pana la primavara vorbesc cu el si sunt convins ca o sa ne intelegem.
    Oricum, si eu m-am gandit sa dau 316-le meu pe unul mai nervos, doar dupa ce mi-am luat inca o masina(Punto), si acum sincer nu prea am ce sa fac cu 2 masini de oras.
    Daca schimb 316-le, am sa umblu cu Punto zi de zi la lucru, si cand am chef de putina adrenalina, iau bimmeru cu motor mai mare.

    In cazul in care esti foarte atasat de 316-le tau si nu vrei sa il dai, atunci sa te pregatesti pentru o gramada de lucru, stres, incurcaturi, bani, necesari pentru a-ti pune un motor mai puternic.

    Succes, orice varianta ai alege
    320ci
    GSX-R 750

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by MirceaRM View Post
    Si eu m-am gandit mult cum as putea sa modific motorul la 316-le meu, ca sa am ceva mai demn de numele BMW
    In primul rand, ca sa dai jos motorul de 1.6 si sa pui un motor adevarat, adica un 320 sau 325, incep o serie de complicatii, si trebuie schimbate o gramada de lucruri.
    Asa ca sfatul meu e sa incerci sa cauti pe net cine vinde E36 320 sau 325 (sau 318IS) si sa vezi daca sunt interesati de schimb cu 316i plus diferenta.
    Crede-ma ca ai sa gasesti.
    Eu stiu pe cineva care are 325i coupe E36, care vrea sa o schimbe cu un 316 ca sa isi permita sa mearga zilnic cu ea la lucru.
    Momentan tipu cu 325i nu umbla aproape deloc cu el.
    Eu daca reusesc sa strang ceva banuti pana la primavara vorbesc cu el si sunt convins ca o sa ne intelegem.
    Oricum, si eu m-am gandit sa dau 316-le meu pe unul mai nervos, doar dupa ce mi-am luat inca o masina(Punto), si acum sincer nu prea am ce sa fac cu 2 masini de oras.
    Daca schimb 316-le, am sa umblu cu Punto zi de zi la lucru, si cand am chef de putina adrenalina, iau bimmeru cu motor mai mare.

    In cazul in care esti foarte atasat de 316-le tau si nu vrei sa il dai, atunci sa te pregatesti pentru o gramada de lucru, stres, incurcaturi, bani, necesari pentru a-ti pune un motor mai puternic.

    Succes, orice varianta ai alege
    eu mi-am pus pe un E46 318 un 2.8 tot de pe un E46 din anglia, ca si costuri ma dus la 1000E cu tot cu manopera, in asta a intrat, tot, motor anexe, cutie, grup, cardan , evacuare, frane, discuri am pus noi ate power, arcuri, amortizoare, jante pe 18 tot tot.

    acum si eu ma gandesc , sa imi bag un kit turbo. pe acte e 318, nu am folii nu am nimic sa bata la ochi
    E46 328i

  9. #9

    Default

    Quote Originally Posted by alex_E46 View Post
    eu mi-am pus pe un E46 318 un 2.8 tot de pe un E46 din anglia, ca si costuri ma dus la 1000E cu tot cu manopera, in asta a intrat, tot, motor anexe, cutie, grup, cardan , evacuare, frane, discuri am pus noi ate power, arcuri, amortizoare, jante pe 18 tot tot.

    acum si eu ma gandesc , sa imi bag un kit turbo. pe acte e 318, nu am folii nu am nimic sa bata la ochi
    cam asa ceva ash vrea si eu,mai ales ca la mine nu are ce sa bata la ochi nici cu capota deschisa...2.0 up 2.8i...+alea alea!!!

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by ratcatalin16 View Post
    cam asa ceva ash vrea si eu,mai ales ca la mine nu are ce sa bata la ochi nici cu capota deschisa...2.0 up 2.8i...+alea alea!!!
    cel mai marfa e sa n-ai seria pe carte
    E46 328i

  11. #11

    Default

    da...din pacate nu m-o dus mintea la momentul respectiv

  12. #12
    BMW driver DaniRPM's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Romania, Botosani
    Posts
    1,722

    Default

    Mergi pe compresor.Mi se pare mai practic din simplul punct de vedere ca nu injumatateste durata de viata a motorului.Consumul va fi pe masura dar asta nu se ia in calcul, din moment ce ai deschis acest topic.Ele se cam bat in cap una cu alta deoarece amandoua au avantaje si dezavantaje.Cel mai bine este sa citesti topicul lui Cristian de aici sau sa te edifici pe site-urile din afara gen Bimmerforums.com.La noi puterea castigata prin turbo sau compresor e la ora actuala un lux si nu si-l permite prea mult lumea, de aici si lipsa de cunostinte, in afara se obisnuieste mai des deci acolo ai pas cu pas.Daca nu incearca si discuti in particular cu Cristian de pe forum.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •