Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: clima E36

  1. #1

    Default clima E36

    salutare , am o mica problema(probabil multi dintre voi o cunosc) cu panoul de comanda al climei , am sa va spun ce face :

    se stinge si porneste singur

    scade intensitatea luminii pe display

    sau nu porneste cand pornesc masina

    acuma eu pe ebay am gasit Kit-ul de reparatii al acestor probleme http://shop.ebay.it/_Ricambi-Auto__r...fxdZ1QQ_npmvZ3
    http://cgi.ebay.com/BMW-E36-REPARATU...QQcmdZViewItem
    pe site la majoritatea prezentarilor sunt descrise exact problemele ce le are panoul de comanda .

    din cate am reusit sa dezleg din secretul lor este vorba despre o piesa (ceva tranzistor sau ...) ptr k ei vand un letcon(ciocanul de lipit) un aspirator vacum cositor ,o bucata de cositor, un clestisor si o surubelnita in stea 138 mm + ei spun acolo ca piesa respectiva se gaseste in majoritatea magazinelor de piese electrice(accesorii ptr depanare radio/tv) si costa putin ...

    sculele respective le am si eu dar din pacate nu stiu care este piesa respectiva

    cred ca multi dintre voi au intilnit aceasta problema si au rezolvat-o

    rog pe cine stie piesa respectiva sa ma ajute si pe mine

    LE :am dat un search aici dar eu nu am vazut ceva legat de aceasta problema

  2. #2

    Default

    am avut eu o problema asemanatoare si a fost ceva dezlipit pe placa,mergi cu ia la un electronist s-o verifice.bafta

  3. #3

    Default

    acelasi lucru am patit si eu. problema este mufa de pe placa.

  4. #4

    Default

    dupa mai multe cautari am reusit (cred)

    am sa explic cum sa il reparati singuri sau sa mergeti la un atelier de depanari radio/tv unde in 10 minute(daca il duceti desfacut) il poate schimba si un incepator.

    este vorba de un condesator cu tantal de 0.47 microfarad si care sa aiba minim 35 volti.

    acesta este=>

    am cautat pe net pana ..m-am plictisit dar am gasit pan la urma :D
    PS: astept ora 4 sa merg sa iau de la magazin piesa si sa o montez ...
    revin cu un edit sa va zic daca merge

  5. #5

    Default

    DA acel condensator este de vina.l-am schimbat si acuma panoul de comanda al climei functioneaza .
    condesatorul folosit de mine este de 0.47 microfarad si 50 volti.(nu aveau sub 50) pretul condensatorului este de 0,25 eur/cent

    ==>
    in comparatie cu cel original este ff mic .

    din explicatiile de pe siteurile respective am inteles ca se pot repara doar panourile de clima de pe seriile E36 si E46 .

    @:razvan_radu si la mine daca miscam mufa in fata sau in spate pornea sau se oprea.deci nu e mufa de vina

    sper sa fie de ajutor pe viitor si la alti detinatori de BMW


  6. #6

    Unhappy climatizare la 318 tds

    salut am o problema si nu stiu de unde este
    indiferent de trapta la care dau ventilatorul nu creste viteza dar nici nu scade
    poate ma puteti ajuta si pe mine. merge sa dau rece sau cald dar dureaza o vesnicie pana ajunge la temperatura dorita

  7. #7

    Default

    Quote Originally Posted by bicionut View Post
    salut am o problema si nu stiu de unde este
    indiferent de trapta la care dau ventilatorul nu creste viteza dar nici nu scade
    poate ma puteti ajuta si pe mine. merge sa dau rece sau cald dar dureaza o vesnicie pana ajunge la temperatura dorita
    daca nu ma insel piesa respectiva este modulul de clima, care regleaza turatiile/treptele ventilatorului interior, este situat in stanga (partea soferului) deasupra la pedale , o chestie de aluminiu cu niste tepi , conexie printr-o mufa (dureaza 5 minute sa o demontezi/remontezi) costa in jur de 500 ron (original)
    mergi la un mecanic sa verifice modulul de clima , sau daca reuseste sa faca o proba cu alt modul.

  8. #8
    Junior Member HITMAN's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Craiova Romania
    Posts
    3

    Exclamation probleme clima, ventilator aeroterma, lipsa ventilatie etc!

    Buna ziua! De curand mi-am luat o pisicutza cu dubluclimatronic etc! am avut probleme cu ea in sensul ca ba mergea ventilatorul ba nu mergea in conditiile in care consola de comanda era aprinsa! in primul rand felicitari pt rezolvarea problemei cu condensatorul! m-am uitat la mine si era si la mine schimbat! ! Bun! acum, as vrea sa-mi permiteti sa lamuresc odata pt totdeauna problema cu ventilatia clima, si etc ce mai tine de asta! Atentie! "FINAL STAGE BLOW" SE SCHIMBA DOAR DACA VITEZA VENTILATORULUI FLUCTUEAZA! DACA NU, NU ESTE EL VINOVAT! CA SA NE LAMURIM ODATA PT TOTDEAUNA DE CE SE STRICA ACESTA...IATA! pisicutele care au final stage blow au implicit clima si automat filtru de particule pt a nu se forma mucegai pe radiatorul climei (vaporizator) adica sa nu capete aerul miros si implicit sa te poti imbolnavi de boala legionarilor (boala ce apare in urma inhalarii sporilor de fungi formati pe lamelele vaporizatorului de la umezeala). Cu timpul, filtrul de particule se colmateaza si cum putini stiu de existenta acestuia putini il schimba. Nefiind schimbat, fluxul de aer in tunelul aerotermei scade! Final stage blow e situat cu pinii aceia in tunelul de aer tocmai pt a se raci! Si cum filtrul se colmateaza scade fluxul de aer deci ii creste temperatura si in timp se arde!
    CE ESTE FINAL STAGE BLOW? FINAL STAGE BLOW inlocuieste comanda analogica (comutatotul 1-2-3-4 de ventilatie si rezistentele de la modele fara clima automata!) in sine este un circuit integrat de putere ce primeste comanda de la consola digitala si regleaza voltajul debitat la aceeasi putere (amperaj) catre motorul ventilatorului permitand modificarea vitezei acestuia!
    Acesta se schimba doar cand au loc fluctuatii de turatie succesive si haotice!
    In cazul in care ventilatorul ori merge ori nu merge deloc, problema este din alta parte!
    Trebuie verificat in primul rand releul motorului aflat in caseta de sigurante! Cum se verifica acesta? Nicidecum cu aparatul de masura! trebuie scos desfacut si examinate contactele argintate! ele in general la anii astia sunt topite, oxidate, gaurite etc! exact ca si o platina!se curata daca se poate daca nu se schimba releul!
    Urmatoarea verificare se face la mufa care intre in final stage blow (regulatorul final de tensiune.. piesa cu tepi). Acolo veti gasi cu siguranta daca priviti mufa (cea cu fire) unul dintre conectori e mai innegrit! aceea este alimentarea principala!curatati-o, strangeti putin conectorul daca puteti, dati cu putina vaselina pe contactori si incercati sa porniti clima! VA MERGE!
    Pt alte intrebari va stau la dispozitie aici sau la alstim_alstim@yahoo.com

  9. #9

    Default

    Tot mai multe "Pisicute" in Bucuresti .. si Romania de fapt!

    Multumiri prietenului nostru Richard, care m-a scutit de cateva sute de euro, am reparat dublul climatronic digital de pe "pisica" mea (BMW 318i E36) in mai putin de o ora si cu o suma totala de 0.5 RON (5 mii lei vechi). Ma simt dator sa-i multumesc si sa dau mai departe aceasta reparatie gratis, in conditiile in care alti priceputi va vor cere poate sute de euro.

    Problema a aparut cand ma duceam la munca, mergream cu clima pornita ca omu si s`a oprit, si pana am gasit rezolvarea se tot oprea mai pornea, cand vroia iar compresorul de freon statea pe on si ajungea sa inghete furtunele. Si l`am gasit pe Richard.

    Toata "jmekeria" se regaseste in linkul urmator, explicat insa in engleza, si detaliat cu poze la fiecare miscare. Totusi, sunt mici electricieni/mecanici/priceputi care stau mai prost cu engleza, asa ca o sa fac un mic rezumat.

    ---->> http://www.macadamizer.com/bmwfix.html <<----

    Marea/mica problema o reprezinta un condensator de 0.47 uF / 50V. Pe Richard insa il contrazic oameni din intreaga lume spunand ca este de facpt de 47uF / 50V. Eu personal am folosit unul de 0.47 uF / 63 V si am dat 5 mii pe el si merge minunat. Este de gasit in principiu in Bucuresti, pe Maica Domnului, dar desigur la orice magazin de piese electronice... inca ceva, nu este electrolitic, deci nu luati condensator electrolitic cu +/- ca nu stiu cum vine, si nici Richard.

    Cat despre unelte: o surubelnita dreapta, un patent cu varfurile ascutite (nu stiu cum se numeste astept un reply ), pistol de lipit, pasta, fludor, si eventual betigase de urechi pentru o mica curatare a ventilatorului.

    Asa, sa trecem la reparatie .... Eu personal am avut ceva dexteritate si degete subtiri sa pot da jos totul fara surubelnite, pentru a proteja bordul de eventuale zgarieturi.

    Trebuie dat jos computerul de dublu climatronic. Precum puteti vedea si in pozele din pagina lui Richard, intai dam jos computerul de dedesubt, sau ceasul depinde de dotarile masinii. Trebuie sa bagi mana in gaurica compartimentului de depozitat, si il impingi afara tragand tototdata de colturi. Acum il lasi sa atarne langa schimbator.

    Apoi bagi mana in gaura unde a fost Display`ul Multi Function si scoti computeriul climatronic.

    Scoti mufele, il iei in casa si sa incepem sa ajungem la placa de baza. cu surubelita dreapta desface cele 4 suruburi ce tin fata computerului, si de asemenea cele 2 suruburi ce tin ventilatorul. Atentie insa la suruburi sunt cam fragile, sa nu ii strici capul.

    Asa, cu patentul cu varf subtire si apoi cu surubelnita impingi clemele sa poti scoate fata din plastic afara. apoi urmeaza fata cu afisazul, care la fel este prinza in cateva cleme minuscule.

    Acum scoatem placa da baza, impingand cu surubelnita in laterale.

    Dam de condensatorul albastru si dreptunghiular care se afla exact langa mufa albastra. Cu cutterul, sau lama indepartam cu grija sa nu rupem traseele electirce, acel lac. Scoatem cositorul de pe piciorusele condensatorului, iar cu patentul cu varfuri subtiri il zgaltaim usor pana sare din lac.

    Inlocuim condensatorul cu cel nou cumparat, il cositorim, si voila!

    Eu personal nu eram sigur de lipitura, si inainte de a monta la loc tot balciul am probat.

    Bafta! Si incerc sa va raspund la nelamuriri si o sa va tin la curent cu noutati (daca mai merge sau daca s-a stricat).

  10. #10

    Red face nu merge ventilatorul

    salut , am si eu o problema la clima...am pus din greseala o siguranta mai mare -de 20 sau chiar 30 la clima, si nu stiu de ce a fost un scurt si in loc sa se arda siguranta, s-a ars altceva de la clima.rezistenta sa topit iar acum nu se mai invarte deloc aeroterma. e vb de un e36 320 din `93. stie cineva ce piesa sa se fi ars ? orice idee e bine primita .ms
    :laugh:smile today, tommorrow will be worse

  11. #11

    Default clima

    tot acolo la sigurante am inteles ca sunt si releele care se ocupa cu clima
    incearca sa vezi daca nu cumva este atacat si vreun releu

    legat de vestitul condensator de la clima sa va zoc si eu cum statea treaba la mine

    acum ceva timp am schimbat uleiul la masina(un e36 touring sin 98)
    si cum romanul se zgarceste am zis sa nu merg cu ea la tester pt resetarea intervalului de oil service si sa il fac eu cu sarma
    zis zi facut numai ca eu nu am tinut sarma 7 secunde si am tinut_o mult mai mult
    urmarile...
    clima a inceput sa o ia razna
    nu mai functionau treptele corespunzatoare de ventilatie(daca aveam la minim pe display ventilatioa era pe la jumatate) ba era haotica ,ba se oprea si nu mai ventila pe loc
    in tot acest timp panoul de comanda funtiona perfect la orice comanda numai ca nu mai punea in aplicare comanda care i se dadea

    ce am facut


    am demontat panoul de dubluclima
    am desfacut placa si am inlocuit aceea piesa care se afla langa mufa albastra
    ce am observat este ca aceea piesa mai era schimbata
    dupa inlocuire functioneraza exzct cum trebuie
    eu am luat un condensator de forma dreptunghiulara de 0.47 microfarazi si de 60 volti
    merge perfect


    deci atentie la resetarea serviceului la ulei
    nu tineti mai multe secunde decat este indicat ptca o sa patiti ca mine

  12. #12
    Member francezulevi's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    romania,maramures,sighetu marmatiei
    Posts
    76

    Default motoras panou clima

    salutare,la voi in cat timp se oprea acel motoras care trage aer pe senzor din panoul de comanda al climei? La mine nu se opreste nici dupa ce scot cheia din contact doar la diferite intervaluri de timp?poate fi tot acel condensator de vina? daca scot mufa motorasului cu ce afecteaza functionarea climei?

  13. #13

    Default

    Rolul acelui motoras este de a trage aerul din habitaclu in palnia aceea in care este si un senzor fe temp( termometru)
    Astfel cand tu setezi clima pe automat, senzorul "simte " temp care este in masina datorita curentului de aer care se creaza de la motorasul acela
    Daca il intrerupi o sa iti functiomeze haotic cluma in modul automa
    Nu afecteaza cu nimic consumul de curent pt cele 7-8 min care le merge el dupa ce ai scos cheia!!!
    Mananca foarte putin curent!
    Ps. Scuzati ortografia dat sunt in masina la condus!!!

  14. #14

    Default

    am si eu o intrebare!se poate monta clima manuala in locul celei digitale?ca eu am dubluclimatronic si nu mai functioneaza panoul de comanda si ma intrebam daca ar merge sa pun cilma manuala!ms

  15. #15

    Default

    Quote Originally Posted by mpower325tds View Post
    am si eu o intrebare!se poate monta clima manuala in locul celei digitale?ca eu am dubluclimatronic si nu mai functioneaza panoul de comanda si ma intrebam daca ar merge sa pun cilma manuala!ms
    manuala adica cea dublu clima cu rotite ?

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •