Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: cum imi dau seama daca egr functioneaza sau nu?

  1. #1
    Member francezulevi's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    romania,maramures,sighetu marmatiei
    Posts
    76

    Default cum imi dau seama daca egr functioneaza sau nu?

    cum i-mi dau seama daca egr functioneaza sau nu?

  2. #2
    BMW e46 M-tech 170hp kRaiT's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oradea
    Posts
    191

    Default

    Daca nu functioneaza valva EGR(reciclarea gazelor de esapament) dupa un timp se depune funingine pe galeria de admisie asta ducand ca s-a scoata fum negru si motorul nu va mai trage.Daca vrei sa fii sigur ca functioneaza corect ii pui testerul si iti arata grafic functionarea lui.

  3. #3
    Member francezulevi's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    romania,maramures,sighetu marmatiei
    Posts
    76

    Default

    ce se intampla daca e egr blochat pe inchis,deci nu recilcula gazele?afecteaza la consum,pornire? poate fi cauza la fumu negru? ce se intampla daca il blochez pe deschis? sau egr se poate repara in vreun fel?

  4. #4

    Default

    Supapa egr placa initial din pozitia inchis. Daca se bloceaza asa nu e nicio nenorocire pentru ca in regimuri de sarcini pline si partiale el sta inchis. Daca insa se defecteaza in pozitia deschis atunci parte din gazele de evacuare ajung in aerul aspirat de motor ceea ce viciaza calitatea amestecului, ducand la o pierdere de putere. La benzinar poate produce mers neregulat.

  5. #5

    Default

    Quote Originally Posted by kRaiT View Post
    Daca nu functioneaza valva EGR(reciclarea gazelor de esapament) dupa un timp se depune funingine pe galeria de admisie asta ducand ca s-a scoata fum negru si motorul nu va mai trage.Daca vrei sa fii sigur ca functioneaza corect ii pui testerul si iti arata grafic functionarea lui.
    e chiar invers fenomenul!ceea ce spui tu se intampla daca se blocheaza pe deschis, ceea ce e putin probabil!daca EGR nu-si face treaba,creste consumul,la turatii mici ai ceva lag, in special cu motorul rece!la turatii mari nu se simte!
    Pastreaza distanta...!!

  6. #6
    Senior Member cy-37's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Unde nu te astepti!
    Posts
    1,215

    Default

    Quote Originally Posted by kRaiT View Post
    Daca nu functioneaza valva EGR(reciclarea gazelor de esapament) dupa un timp se depune funingine pe galeria de admisie asta ducand ca s-a scoata fum negru si motorul nu va mai trage.Daca vrei sa fii sigur ca functioneaza corect ii pui testerul si iti arata grafic functionarea lui.
    daca nu functioneaza egr,nu are de unde sa se depuna funingine pe admisie,pt ca nu recircula gazele arse.
    scoate mai mult fum negru,e drept,dar motorul trage mai bine(pt ca egr practic "ineaca motorul",rolul lui fiind PUR ECOLOGIC) si consuma mai mult!
    eu am facut experienta asta la un 525tds:am anulat egr, si se simte la tinuta de drum a masinii!
    egr la modelul 318tds nu poate fi diagnosticat pe tester pt ca este pur mecanic;poate fi verificata ,eventual,electrovalva care comanda egr!...e cu totul altceva!

  7. #7
    Member francezulevi's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    romania,maramures,sighetu marmatiei
    Posts
    76

    Default

    azi am verificat egr si nu functioneaza,este blochat pe inchis dar totusi sufla putin aer fierbinte in jurul ei(parca nici nu e inchis de totul),poate fi asta cauza la pornirea mai greoaie?si pierderi de putere la turati mici? pana la urma egr (in cazul ca nu functioneaza) cum e mai bine blocat? sa fie deschis sau sa fie inchis total sa nu scape deloc gaze de esapament inapoi?

  8. #8

    Default

    Ideal e ca sistemul sa functioneze. El are si parti bune ca de exemplu acum ca e frig gazele ca reintra in admisie incalzeste ''mediul'' asigurand astfel o ardere mai buna pana motorul se incalzeste, dar asta e valabil doar la turatii mici caci la turatii mari supapa se inchide. Altfel spus, avand in vedere ca motorul funtioneaza la turatii mari (ca de... mergi cu masina) e de preferat ca supapa sa inchida complet. Legat de pornirea greoaie dupa un nr. de kilometrii trebuie luat in calcul su compresia motorului. Un motor ok are o comresie cca. 30.

  9. #9
    Member francezulevi's Avatar
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    romania,maramures,sighetu marmatiei
    Posts
    76

    Default

    motorul e destul de ok,nu consuma ulei(cam 1,5 litri de la un schimb la altul) si are 230k.dar azi cand verificam egr cu motorul rece facea niste fluctuati de relantiu si parca dadea niste gaze pe admisie,dupa ce s-a incalzit nu mai.....si inca o intrebare egr de unde stiu daca e stricat sau doar blocat pt ca si eu as prefera sa functioneze cum trebe.

  10. #10
    Senior Member cy-37's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Unde nu te astepti!
    Posts
    1,215

    Default

    Quote Originally Posted by twinmark View Post
    Ideal e ca sistemul sa functioneze. El are si parti bune ca de exemplu acum ca e frig gazele ca reintra in admisie incalzeste ''mediul'' asigurand astfel o ardere mai buna pana motorul se incalzeste, dar asta e valabil doar la turatii mici caci la turatii mari supapa se inchide. Altfel spus, avand in vedere ca motorul funtioneaza la turatii mari (ca de... mergi cu masina) e de preferat ca supapa sa inchida complet. Legat de pornirea greoaie dupa un nr. de kilometrii trebuie luat in calcul su compresia motorului. Un motor ok are o comresie cca. 30.
    tds-ul meu are compresie 22:1!de unde si pana unde 30?mergem pe incercate?"cca"ala are o eroare cam mare,de la 22 la 30...ofofofofofof!mai frate eu cu egr blocat nu am belele!CE TREABA AU GAZELE RECIRCULATE CU FUNCTIONAREA MOTORULUI LA RALANTI,EVENTUAL PORNIRE s.a.m.d!?incearca sa studiezi wikipedia legat de egr sa vezi care e treaba cu el!

  11. #11

    Default Valve egr la pret de importator

    Valve egr la pret de importator: http://www.valve-egr.ro

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by cy-37 View Post
    tds-ul meu are compresie 22:1!de unde si pana unde 30?mergem pe incercate?"cca"ala are o eroare cam mare,de la 22 la 30...ofofofofofof!mai frate eu cu egr blocat nu am belele!CE TREABA AU GAZELE RECIRCULATE CU FUNCTIONAREA MOTORULUI LA RALANTI,EVENTUAL PORNIRE s.a.m.d!?incearca sa studiezi wikipedia legat de egr sa vezi care e treaba cu el!
    Cy-37, tu esti un baiat (cred ... ) inteligent. 22:1 e raportul de compresie tipic motorului diesel BMW. Cum 8:1, etc este pentru benzina. Compresia e altceva. Din păcate nu mai am cartograme de compresie cu val. 32-34 de la motoare refăcute complet, e mult timp de când nimeni nu mai prefera refacerea motoarelor ci înlocuirea lor cu altele poate la fel de uzate dar care se învârt... Cat despre egr, in zmeul lui, are rolul lui, ca noi am ''învățat" să-l shuntam e altceva. Întotdeauna am apreciat comentariile tale ca fiind foarte pertinente. Sincer, stiu tot ce e nevoie pentru mine. Întotdeauna mi-am dorit sa găsesc pe cineva de la care sa învăț mai mult dar, crede-ma e din ce in ce mai greu sa se întâmple așa. Altfel, sa auzim numai de bine.

  13. #13
    Senior Member cy-37's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Unde nu te astepti!
    Posts
    1,215

    Default

    Inteligenta mea,daca despre asta e vorba-desi nu cred,E RELATIVA!Ca oricare altul,"neuronul" meu mai da si rateuri,conform varstei!
    In fine,sa trecem peste asta!
    Sincer,nu am avut timp sa (re)citesc tot postul,dar,in virtutea inertiei,indraznesc sa afirm:
    EGR-Inseamna EXHAUST GAS RECIRCULATION
    Acest sistem de recirculare al gazelor arse din evacuare,care sunt trimise din nou in admisie pentru a fi arse "complet",poarta numele de EGR.
    Acest EGR,poate fi pur mecanic,gen M51 si nu numai,sau electronic,gen motoarelor de generatie mai noua,unde a fost implementat sistemul EUR3 cu CAT sau EUR4 cu DPF.
    In concluzie,ca nu de alta dar "vorbim discutii",ca sa iti dai seama daca egr-ul tau functioneaza sau nu,trebuie sa verifici electrovalva care actioneaza convertorul de presiune aferent egr.
    Informatii privind valorile normale pe care ar trebui sa le dea acest convertor de presiune ar trebui sa le gasesti in autodata la sectiunea potrivita!Daca as fi stiut valorile astea "pe din-afara" ti le-as fi spus fara retineri!
    Stima!

  14. #14

    Default

    Ohohoh si sa vezi unele masini descarca turbina in egr..... vezi acolo daca anulezi egr cum crapa turbo
    “Anyone who stops learning is old, whether at twenty or eighty. Anyone who keeps learning stays young.”
    “Whether you think you can, or you think you can't--you're right.”
    “Don't find fault, find a remedy; anybody can complain”
    Henry Ford


  15. #15
    Senior Member cy-37's Avatar
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Unde nu te astepti!
    Posts
    1,215

    Default

    Fiecare "pe barba lui"!
    Mie,la 4000,cu egr anulat,imi rupe gumele!De o fi sa crape,asta e,soarta!
    Important este ca,sper sa fi lamurit (desi cred ca a fost deja!)ce reprezinta egr.Nu am clarificat efectul acestui sistem,dar poate o voi face maine ca deja sunt "mort"!

    Pana la urma,pe intelesul tuturor,egr infunda motorul!...adica in loc sa ii bage aer curat,ii baga o parte din aer+gaze din evacuare(nu in totalitate!),pentru a le mai "filtra" odata si a scoate "norma euro ..."bla bla bla!Va scoate mai mult fum,,,.....ce sa-ti povestesc,extraordinar(sariti ecologistilor!)!
    Deci,daca anulezi egr,inseamna ca in motorul tau va intra numai aer curat,fara gaze din evacuare,deci va merge mai bine,mai rotund,VA TRAGE MAI BINE,si va consuma cu 0,5 l mai mult!
    Motorul este un "suflet" care functioneaza cu atat mai bine cu cat aerul pe care il inspira este mai curat,si (daca vreti sa dezvoltam)mai rece!
    De ce mai rece?Pentru ca este mai dens!Si daca este mai dens,incape mai mult;iar daca incape mai mult inseamna ca masina are mai mult aer,deci trage mai bine si consuma cel putin la fel!Logic?Normal ca e logic!
    NB!

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •