Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 15 of 45

Thread: sa schimb uleiul la cutie automata????

  1. #1

    Question sa schimb uleiul la cutie automata????

    am un 525d cutie automata 210000 km ......ieri m.am suit in masina ....si plec...la un moment am simtit ca cutia a ramas blocata intr-o viteza ,parchez masina imi fac treaba(cam 5 min) si pornesc din nou ....masina schimba normal... stie cineva ceva ? sa ai schimb uleiul la cutie? sau?

  2. #2

    Default

    Nu cred ca (doar) atat e un motiv pt a schimba uleiul.
    Simti smucituri cand schimba treptele?Daca se mai repeta,atunci ai motiv sa te ingrijorezi,dar pana atunci...

  3. #3

    Default

    daca stau sa ma gandesc ...cred ca inainte da a se blocaa ma smucit..dar nu tare..... putin. sincer masina merge f bine nu smuceste ,acum nu stiu ce sa ai fac ..... mie frica sa nu se mai intample

  4. #4

    Default

    vad ca cam putini au cutie automata aici pe forum)))) nu prea le place la romani!!!!! oricum eu am schimbat uleiul si mecanicul mi-a zis ca e f bine sa schimbi uleiul la cutie(la fiecare 100000 km cel putin)

  5. #5

    Default

    sincer mie mi-au spus la service sa nu schimb uleiul....ca e long life bla bla bla si cand o sa.mi pice cutia atunci sa schimb cu totul ......=)))) sfat de la service din romania autorizat bla bla bla.si mie mai imi smuceste dar nu mereu cand merg asa usor cu ea de o chinui sa schimbe si e motorul rece daca merg cu ea ca la carte sa schimbe in turatiile ei merge unsa si are 186 k....unii spun ca e bn la 200k sa schimb uleiul si filtrul ala magnetic

  6. #6

    Default

    credema ca rau nu ai faci daca schimbi uleuiul si mai devreme!!!!

  7. #7

    Default

    si mie mi-au spus la service (MHS Militari) sa nu-l schimb, insa am avut inainte un Audi A6 2,8 benzina tot cu CV automata si l-am schimbat la 120000, ca Audi asa zice. Ma rog....Cred totusi, ca cei de la service, ar fi putut sa spuna ca trebuie schimbat chiar daca nu trebuie, doar pentru a mai castiga niste bani. Cu toate astea, au spus ca nu e cazul la BMW....

  8. #8
    BMW Óndrăgostit pe viaţă Ivan's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    BMW E39
    Posts
    60

    Default

    La cutiile automata produse in Europa nu se schimba uleiul, deoarece este ulei long life. Doar la cutiile automate produse in USA (BMW X5 de exemplu) se inlocuieste uleiul, pentru ca nu se foloseste acelasi tip de ulei ca la cele produse in Europa. Mai mult uleiul folosit in cutiile europene nu se gaseste de vanzare. Daca se schimba acest ulei va fi necesar ca acesta sa se schimbe periodic.
    Masina mea are 324.000 si cutia functioneaza ireprosabil. La fel si eu m-am interesat daca trebuie schimbat. Si dupa mai multe discutii prin diferite reprezentante concluzia e urmatoarea: CELE PRODUSE IN STATE TIN IN JURUL A 200.000 KM CU SCHIMBAREA REGULATA A ULEIULUI. CELE PRODUSE IN EUROPA MERG SI 600.000 FARA SCHIMBAREA ULEIULUI. DECI NU VA LEGATI LA CAP DACA NU VA DOARE. Nu trebuie sa uitati ca o cutie automata nu este exploatata de catre sofer ci de catre calculatorul ei, daca este folosita normal. Deci uzura ei este minina pe motiv de exploatare sofer. Practic uzura ei este doar din rulare. Iar explicatia pentru care cele americane pica mai repede este simpla. Acolo masinile sunt mult mai ieftine fata de Europa.
    Cred ca am reusit sa lamuresc pe toata lumea.

  9. #9

    Default

    Quote Originally Posted by gabriel7 View Post
    sincer mie mi-au spus la service sa nu schimb uleiul....ca e long life bla bla bla si cand o sa.mi pice cutia atunci sa schimb cu totul ......=)))) sfat de la service din romania autorizat bla bla bla.si mie mai imi smuceste dar nu mereu cand merg asa usor cu ea de o chinui sa schimbe si e motorul rece daca merg cu ea ca la carte sa schimbe in turatiile ei merge unsa si are 186 k....unii spun ca e bn la 200k sa schimb uleiul si filtrul ala magnetic
    filtrul nu e ala magnetic, are intradevar si un magnet pe baie dar filtrul se schimba si cel magnetic se curata

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by Ivan View Post
    La cutiile automata produse in Europa nu se schimba uleiul, deoarece este ulei long life. Doar la cutiile automate produse in USA (BMW X5 de exemplu) se inlocuieste uleiul, pentru ca nu se foloseste acelasi tip de ulei ca la cele produse in Europa. Mai mult uleiul folosit in cutiile europene nu se gaseste de vanzare. Daca se schimba acest ulei va fi necesar ca acesta sa se schimbe periodic.
    Masina mea are 324.000 si cutia functioneaza ireprosabil. La fel si eu m-am interesat daca trebuie schimbat. Si dupa mai multe discutii prin diferite reprezentante concluzia e urmatoarea: CELE PRODUSE IN STATE TIN IN JURUL A 200.000 KM CU SCHIMBAREA REGULATA A ULEIULUI. CELE PRODUSE IN EUROPA MERG SI 600.000 FARA SCHIMBAREA ULEIULUI. DECI NU VA LEGATI LA CAP DACA NU VA DOARE. Nu trebuie sa uitati ca o cutie automata nu este exploatata de catre sofer ci de catre calculatorul ei, daca este folosita normal. Deci uzura ei este minina pe motiv de exploatare sofer. Practic uzura ei este doar din rulare. Iar explicatia pentru care cele americane pica mai repede este simpla. Acolo masinile sunt mult mai ieftine fata de Europa.
    Cred ca am reusit sa lamuresc pe toata lumea.
    Nu stiu de unde vii tu cu teoriile astea. Ia intereseaza-te mai bine sa vezi ca gresesti. Macar ai idee ca aceeasi cutie e si pe X5 si pe e46 si pe seria 5 ? Intradevar scrie lifetime oil dar ele sunt gandite pt germania unde te urci in masina 1.2.3.4 si a 5-a, mergi 200km opresti si aia e. In romania unde mergi 123 123 123 de 1 milion de ori pe zii e uzura mult mai mare si se schimba. Eu am spus ca tine, de ce sa te legi la cap, am lasato pina a inceput sa trepideze intre viteze iar cand m-am hotarat sa schimb uleiul era negru negru.

    Si oricum nu se schimba, se improspateaza pentru ca in cutie sunt 9 litri si tu poti scoate vreo 4 din cutie.
    Pentru cine nu crede sa ia orice numar de la reparatii cutii automate de pe net sa sune sa intrebe. Categoric ei sunt cei mai informati daca se schimba sau nu. Daca nu se schimba decat la 600000 km uleiul numai faceau producatorii aftermarket filtre daca se schimbau asa rar.

    Si mai ales ca e ieftin sa-l schimbati.

    Procedeul e urmatorul. Se scoate busonul de sub baia de ulei se lasa sa curga tot uleiul, se desfac toate suruburile, se da baia de ulei jos, se curata magnetul, se trage afara filtrul, se schimba, se monteaza la loc baia de ulei, in caz ca aveti ghinion si se rupe garnitura la desfacere trebuie inlocuita dar slabe sanse sa se rupa se pune busonul la loc, se desface busonul dintr-o parte si se toarna ulei pe acolo cu o pompa sau prin cadere de sus. Intra cam 3 litri pina da pe afara. Se porneste motorul exact asa pe P si se pune iar ulei pina curge iar pe afara. Cand curge iar se trece prin toate treptele PRND, se pune iar pina curge. Cu motorul pornit se pune busonul dintr-o parte la loc si gata.

    De recomandat va recomand sa-l schimbati cum simtiti ca zmuceste sau agata intre viteze pentru a evita viitoare probleme.
    Ce v-am scris v-am scris din proprie experienta nu din auzite iar masina este 320d e46 din 2003. Eu pentru ulei si filtre am apelat la cei de la mercom din arad. cautati pe google mercom reparatii cutii ca sunt de treaba si va sfatuiesc si va si ajuta, va trimit filtrele si uleiul prin curier f ieftin.

    Bafta!
    Succes.

  11. #11

    Default

    si pt ivan, tu zici ca acea cutie e exploatata de calculatorul ei nu ? da asa este. Dar acel calculator la tine cand accelerezi maxim schimba la 1500 rpm exact ca atunci cand accelerezi progresiv ?
    Nu cumva cand accelerezi tare schimba la 3-4-5000rpm in functie de cat de greu ai piciorul? Intradevar, cutia e exploatata de calculator iar calculatorul de sofer. Probabil a ta o fii blocata si schimba doar la 1500 indiferent de ce faci tu ) si cu masinile facute in us si cele in eu ) Problema nu e ca sunt multi ca tine care vorbesc ca sa nu adoarma problema e ca dezinformezi lumea, induci lumea in eroare.

  12. #12
    BMW Óndrăgostit pe viaţă Ivan's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    BMW E39
    Posts
    60

    Default

    papu84
    Daca tu lucrezi intr-un service, e normal sa recomanzi clientilor tai sa schimbe uleiul si daca nu este cazul.
    Iar daca tot postezi ar fi bine sa te documentezi inainte!!!
    Ce am afirmat vizavi de cutiile automate de pe BMW-uri este foarte real. Daca te vei interesa vei vedea ca nu fabulez.
    Eu lucrurile astea le-am discutat prima data la AUTOTRANSILVANIA Cluj, apoi din lipsa de incredere, la un service BMW din MŁnchen, Germania. Dupa care am studiat problema pe net si am avut confirmarea la multe service-uri din state care au pagini web. Toate astea le-am facut pentru ca am avut aceeasi parere ca tine, inainte de a ma documenta. Deci ... . Toate operatiile descrise de tine se fac in momentul in care cutia are probleme. Iar daca suni la firmele din Romania care repara aceste cutii, este cat se poate de firesc sa-ti recomande schimbul de ulei si filtru. Oare cati dintre mecanicii care desfac aceste cutii de viteze au specializare facuta in atelierele BMW?
    Inca o data va spun, daca cutia de viteze functioneaza normal nu va atingeti de ea!!!
    Daca simtiti cele mai mici probleme in functionarea ei, atunci primul pas care tre facut este sa verificati nivelul uleiului care poate fi scazut din diferite motive. Unul dintre desele motive este acela ca multi "mecanici" desfac suruburi, coliere, etc. fara a sti de ce. Apare pierderea de ulei, dar "mecanicul" strange la loc ce a destrans si complecteaza de multe ori uleiul de la caseta de directie, nu spune ce a facut, lesne de inteles. Iar tu cand iei masina de la el, dusa pentru alta problema, constati ca schimbarea vitezelor nu se mai face asa de lin ca inainte si nu sti de ce. In marea majoritate a cazurilor complectarea uleiului rezolva problema.
    Nota:
    COMENTARIILE PE CARE LE FAC AU DOAR UN SINGUR SCOP. POSESORUL DE BMW SA REUSEASCA SA INTELEAGA CA NU TOTDEAUNA DEFECTIUNILE ACESTEI MARCI SUNT COSTISITOARE. IAR CINE NU ESTE INTERESAT DE POSTAREA RESPECTIVA NU ARE DECAT SA NU TINA CONT DE EA.
    CONDUS PLACUT SI FARA INCIDENTE!

  13. #13

    Default

    ok. ai dreptate pentru ca te-ai consultat cu MECANICII BMW GERMANIA. ))

    Pentru ca toti userii care citesc sa-si dea seama ca habar nu ai raspunde-mi te rog la o intrebare.
    Stiai ca: Cutiile automate nu apartin celor de la bmw. sunt fabricate de GM (general motors) si de cei de la ZF(nemti).
    Pe realoem daca te uiti la automatic gearbox nu gasesti absolut nici un accesoriu de schimb, cutia daca se strica ceva in ea se demonteaza de pe masina si se monteaza alta functionala. Asa e procedura la ei. Ei nu repara aceste cutii si habar nu au ce este inauntru spre deosebire de mecanicii care le repara fie ei si de la ateliere de prin tara.
    Pentru userii care vor sa vada ca nu vorbesc prostii si ca tu esti acela care bate campii, sunati la orice reprezentanta BMW si spuneti ca sa stricat cutia de viteze, nu se mai poate repara si vreti sa aduceti masina la ei, daca va repara cutia sau o inlocuiesc complet.

    Poti trimite eventual un mail la GM sau ZF cu seria cutiei tale de pe masina sa vezi ce raspuns primesti (asta ca sa te lamuresti)

    Bafta.
    Last edited by cefi; 20-09-2011 at 13:51. Reason: nu mai dati quote la postul anterior

  14. #14
    BMW Óndrăgostit pe viaţă Ivan's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    BMW E39
    Posts
    60

    Default

    papu84
    Tu pe langa faptul ca nu intelegi ce citesti, mai ai chef si de cearta.
    Locul asta nu este pentru asa ceva!
    1.In posturile anterioare si eu am mentionat ca fabricarea cutiilor de viteze pentru SUA se face diferit fata de cele din Europa, dar dupa cum am spus tu citesti fara sa intelegi ce.
    2. Nu cred ca ai vazut scris pe undeva de mine ca la reprezentanta BMW se repara cutiile de viteza automate.
    Concluzia:
    Daca ai chef de cearta cauta alt loc sa o faci.
    Pun punt acestei discutii contradictorii care nu face obiectul forumului.

  15. #15
    Junior Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Romania, Bucuresti
    Posts
    8

    Default

    La orice cutie automata se schimba uleiul la 60.000. Indiferent daca este de BMW sau alta marca. Bineanteles ca odata cu schimbarea uleiului se vor schimba si filtrul si garnitura de etansare a baii. Nu exista ulei garantat pe viata. Asta este o aberatie. Spun asta, deoarece am reparat blocuri hidraulice ale unor cutii. Stim cu totii ca aceste cutii au niste filtre. Oare de ce sunt montate? Va spun eu , pentru ca sa retina span-ul ,praful, etc. Cum sa nu se schimbe aceste filtre si uleiul? Se schimba si asta se face din 60.000 km in 60.000 km, bineanteles daca vrei sa ai o cutie care sa te tina mult.Caracteristicile uleiului se schimba in timp, datorita exploatarii si mai ales datorita temperaturii. Bafta

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •