PDA

View Full Version : antigel



sultz_boy
27-10-2009, 00:06
reinoiesc acest subiect!, vine vrigul!
la mine e dus termostatul l am cumparat nou pe original , 3 l antigel g12 wynns si 3l apa distilata. va rog sa mi spuneti si mie care stie exact cum se face aerisirea dupa ce dai tot jos , si l pui pe asta nou .
atasez o poza pt. ma ajuta cineva si cu pointul sa evidentieze la ce surubele tre sa le dau drumul si cum? ca m am uitat dar sunt cam multe
bmw e 46 320d 2001
pt. cei care se pricep la desen faceti si voi niste cerculete cam pe unde se umbla.

sultz_boy
27-10-2009, 19:29
Am gasit undeva cum se schimba si se aeriseste dupa ce faci schimbul de antigel
stie cineva sa imi explice mai exact unde este pozitionat un surub m8 care trebuie desfacut cand dai jos antigelul vechi din blocul motor??????????????????????

sultz_boy
28-10-2009, 09:42
PE REALOEM http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2106&hg=11&fg=35
M AR INTERESA PIESA NR. 7 CUM AS PUTEA AFLA UN PRET APROXIMATIV?
SI POATE MA AJUTATI SI PE MINE SA GASESC SURUBUL ALA M8 PE UNDE DAI ANTIGELUL JOS DIN BLOCUL MOTOR.

cefi
28-10-2009, 14:41
vezi pm.

surubul acela pentru scurgerea antigelului e sub masina,cred ca trebuie sa dai scutul jos.

sultz_boy
30-10-2009, 09:52
plssssssssss
a trebuit sa schimb un furtun de retur spart, si am pierdut tot antigelul
acum tre sa cumpar iar antigel cineva imi zicea ca nu e bun asta wynns g12 rosu ca trebuie bmw / aral sau nu mai stiu eu
pana la urma e bun sau nu de unde l am luat a zis cai cel mai bun asta pt masina care o am eu
bmw 320diesel e46 2001
dati mi un sfat pe bune pana la urma!!..

sultz_boy
30-10-2009, 09:53
asta e pana la - 40 grade se dilueaza 50 50 % dar la treaba cu silicati si alte mame chiar nu ma pricep.
28 ron = 1,5 litri

MirceaRM
30-10-2009, 13:41
Eu mi-am pus in masina mea Aral g12 rosu(roz). Am platit aprox 20 ron pe 1 litru.

plat_inio
30-10-2009, 14:01
Am si eu o intrebare: nivelul de antigel e scazut si trebuie sa completez dar nu stiu de care sa pun. Are vreo importanta daca completez cu alt tip de antigel fata de cel care este deja existent in sistemul de racire? Trebuie sa il combin neaprat cu apa 1/1 sau pot sa il pun nediluat?
Nu reusesc sa imi dau seama ce culoare are cel care il am (rosu, verde, albastru?), ca vasul e negru si pe capac ajunge destul de putin si se vede incolor. Ce marca recomandati? Multumesc
320d, 2004, 110 kw, 6 viteze

geobad23
30-10-2009, 14:10
Am si eu o intrebare: nivelul de antigel e scazut si trebuie sa completez dar nu stiu de care sa pun. Are vreo importanta daca completez cu alt tip de antigel fata de cel care este deja existent in sistemul de racire? Trebuie sa il combin neaprat cu apa 1/1 sau pot sa il pun nediluat?
Nu reusesc sa imi dau seama ce culoare are cel care il am (rosu, verde, albastru?), ca vasul e negru si pe capac ajunge destul de putin si se vede incolor. Ce marca recomandati? Multumesc
320d, 2004, 110 kw, 6 viteze

Atata vreme cat il pui combinat cu apa distilata si nu cu cea de la robinet poti sa pui de care vrei! Toate sunt bune , difera doar punctul de inghet! Cauta un antigel sa reziste la -40 grade si poti sta linistit!:thumbup:

MirceaRM
30-10-2009, 14:27
Atata vreme cat il pui combinat cu apa distilata si nu cu cea de la robinet poti sa pui de care vrei! Toate sunt bune , difera doar punctul de inghet! Cauta un antigel sa reziste la -40 grade si poti sta linistit!:thumbup:

Tin sa te contrazic. Eu stiu ca daca ai (de ex.) antigel verde in masina si vrei sa completezi, nu e indicat sa pui antigel roz sau alt tip.
Daca nu stii ce tip de antigel ai in masina, da-l jos tot si puneti nou. Sigur nu o sa se supere masina, si nici la buzunar nu se simte, ca nu dai mai mult de 60-70 lei pe 3 litri de antigel.

geobad23
30-10-2009, 17:10
Tin sa te contrazic. Eu stiu ca daca ai (de ex.) antigel verde in masina si vrei sa completezi, nu e indicat sa pui antigel roz sau alt tip.
Daca nu stii ce tip de antigel ai in masina, da-l jos tot si puneti nou. Sigur nu o sa se supere masina, si nici la buzunar nu se simte, ca nu dai mai mult de 60-70 lei pe 3 litri de antigel.

Intradevar e mult mai bine sa-l schimbi , dar nu e nici o problema daca completezi cu altul! E tot antigel! Nu culoarea conteaza! Nu e ca si cum ai pune motorina in benzina!

cefi
30-10-2009, 18:04
Si eu te contrazic :oops:

geobad23
30-10-2009, 19:24
Ok! Poate sti tu mai bine! Daca nu-i pui tot acelasi antigel(completare) ce probleme pot sa apara? Astept raspuns

plat_inio
30-10-2009, 19:39
mersi de sfaturi, dar pana la urma ce probleme pot sa apara daca nu e aceeasi culaore? sa inteleg ca culoare conteaza si nu firma. totusi, cum pot sa imi dau seama ce culaore are antigelul? pe unde pot sa vad? vreun capacel, ceva de genu' ?

cefi
30-10-2009, 22:51
Antigelul albastru contine silicati pe cand cel rosu nu contine.Silicatii ataca aluminiul.
G11 -albastru contine deci silicatii,ce ataca-oxideaza aluminiul
G12 - rosu nu contine silicati,si este recomandat motoarelor cu bloc din aluminiu

acum sper ca e evident de ce nu se amesteca cele doua :p

Nu stiu pe unde am citit ca cineva punea doar antigel.Mare greseala!Nu este recomandat sa se puna doar antigel.:wallbash:
Se amesteca antigelul cu apa distilata,cu ajutorul unui densimetru.

cefi
31-10-2009, 02:03
Am si eu o intrebare: nivelul de antigel e scazut si trebuie sa completez dar nu stiu de care sa pun. Are vreo importanta daca completez cu alt tip de antigel fata de cel care este deja existent in sistemul de racire? Trebuie sa il combin neaprat cu apa 1/1 sau pot sa il pun nediluat?
Nu reusesc sa imi dau seama ce culoare are cel care il am (rosu, verde, albastru?), ca vasul e negru si pe capac ajunge destul de putin si se vede incolor. Ce marca recomandati? Multumesc
320d, 2004, 110 kw, 6 viteze

ARAL sau HEPU

sultz_boy
31-10-2009, 07:51
cefi ff bine explicat
dar eu la 320d e46 2001 blocul este din aluminiu ? pe bune ca nu stiu.
:confused:

plat_inio
31-10-2009, 13:06
o sa-l schimb pe tot ca nivelul e foarte scazut si nu reusesc sa imi dau seama ce fel de antigel exista acum acolo. ce cantitate imi trebui?
320d , 110 kw, 2004, 6 viteze

cefi
31-10-2009, 14:21
@plat inio - 9,3 litrii in total (antigel+ apa distilata)

plat_inio
31-10-2009, 17:32
mersi mult

who_i _am
01-11-2009, 12:04
Am si eu o mica problema cu temperatura apei.Imi ajunge destul de greu la jumatate cum e normal sa fie si asta mai ales in afara orasului.Dimineata plec si dupa vreo 14 km. acul de la apa ajunge de abia pe la prima liniuta a indicatorului asta pana cand ajung in oras si creste la jumatate. Sa fie termostatul de vina?

sultz_boy
01-11-2009, 12:15
Sigur termostatul e de vina.
Asa am patit si eu. Daca in oras dupa 15 km acul era la jumate cand ieseam in exterior incepea sa coboare , racirea era mult mai puternica. Si caldura baga mai putin.
Nu am mai avut ce sa i fac am schimbat termostatul si odata cu asta si antigelul !!!

who_i _am
01-11-2009, 12:25
Merci pentru sfat...vad ca ai e 46.Cat a costat la al tau?

sultz_boy
01-11-2009, 12:31
Termostatul pe original bmw 235 ron cu discount .
Antigel g12 roz 3 l + 3 l apa distilata 60 ron
manopera 50 ron

Arianu'
23-11-2009, 16:07
Bine v-am gasit.
La un e46 316i din 2001,ce antigel sa-i pun,ca am auzit tot felul de pareri,ba albastru,ba rosu?
Am de ales dintre Hepu si Aral.

http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-auto~produs-antigel-g11-extra~p-6708568.html

http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-auto~produs-antigel-g12-silikatfrei~p-6708567.html

Cineva in urma spune ca G11 n-ar fi bun pentru ca are silicati si ataca aluminiul,dar in link apare compatibil cu BMW.

cefi
23-11-2009, 16:14
Ce HEPU,ca e ARAL,nu e mare diferenta.

Sa fie diluat corect,si nu mai ai treaba.Bafta!

sultz_boy
23-11-2009, 17:20
g12 roz - sigur!!!

Arianu'
23-11-2009, 19:17
Nu stiu ce sa mai cred,multe pareri pe alt forum care spun ca G11,cel albastru ar fi recomandat(Aral Extra).

Fan de mic
23-11-2009, 19:30
Putin offtopic pt.ca am E36('95),dar am mers la Autocenter Iasi,si mi-au recomandat albastru,dupa ce le-am dat ceva date despre masina,si am luat si eu Hepu albastru,si l-am schimbat complet,amestecat cu apa distilata.

sultz_boy
23-11-2009, 19:52
Cineva in urma spune ca G11 ALBASTRU n-ar fi bun pentru ca are silicati si ataca aluminiul,dar in link apare compatibil cu BMW .............blocul M . nu e din aluminiu,dar e radiatorul...
........DECI RAMAI LA VARIANTA G12 ROZ 1 LANTIGEL+1 LITRU APA DISTILATA

Arianu'
23-11-2009, 20:10
Ok,mersi de informatie.Am sa incerc cu G12 daca spuneti voi:thumbup:
Pentru cultura mea generala de ce e recomandat G11 pt.BMW?:help:

plat_inio
23-11-2009, 20:56
antigelul original de BMW este de culoare albastru-verzui. va spun ca l-am vazut cu ochii mei (cine nu ma crede sa mearga in orice reprezentatnta bmw si sa intrebe). la o reprezentanta mi-au aratat recipientul, deci nu e vrajeala. scrie clar pe el BMW si mi-au spus ca cel rosu in general se folosste la grupul Volkswagen.
pe la magazine, pe unde am intrebat au zis ca da, rosu. ideea e, ca nu prea conteaza culoarea, doar sa nu cotina silicati.
si faza cu amestecatul scrie clar pe orice recipient, temperaturia de rezistenta, deci nu prea conteaza cum il amesteci, depinde pana la ce temperatura vrei sa reziste, atat sub 0 grade cat si peste 100 de grade.

cefi
23-11-2009, 21:07
G12 nu contine silicati,si el e de obicei de culoare rosie-roz.G11,cel cu silicati,e de regula de culoare albastruie.De aceea multi se orienteaza dupa culori.Cel mai corect e sa cumperi antigel BMW


update: poza
http://img337.imageshack.us/img337/2597/antigelbmwcod8122940745.jpg (http://img337.imageshack.us/i/antigelbmwcod8122940745.jpg/)

Arianu'
23-11-2009, 21:08
Asa stiam si eu,ca cel rosu(Aral)e pentru grupul VAG,dar si acesta e fara silicati,deci ar trebui sa mearga:confused:

Arianu'
24-11-2009, 19:11
Astazi am sunat la trei reprezentante din tara,Buc,Brasov si Pitesti,iar cei de acolo mi-au recomandat antigelul BMW,numai de asta auzisera:p,in cele din urma cu domnul de la Pitesti am ajuns la concluzia ca e bun si alt tip de antigel,fie el Aral sau Hepu,dar sa fie albastru.
Maine am sa merg sa pun Hepu albastru,25 lei bidonul de 1,5l.
Multumesc pentru ajutor.:)

cefi
24-11-2009, 19:14
Pai ce alt antigel crezi ca iti recomanda reprezentanta BMW? :laugh:

Arianu'
24-11-2009, 19:24
Eu le-am spus ca la mine in oras nu am antigel BMW si i-am rugat sa-mi recomande unul din cele doua(Aral rosu/albastru sau Hepu rosu/albastru),iar ei o tineau pe a lor cu BMW,BMW,ca sa ma duc la ei:laugh:.Pana la urma a ramas cu cel albastru din spusele domnului de la Pitesti,dar eu cred ca sunt bune de amandoua culorile,numai sa nu le amesteci.:thumbup:

cefi
24-11-2009, 19:25
Daca e cu silicati,eu nu l-as baga...

plat_inio
24-11-2009, 22:33
Nu te mai stresa. pune de care vrei dar sa nu aiba silicati. mai e o conditie: sa il scoti pe tot din instalatie - pe cel vechi. se scoate greu, din cate am vazut. la mine nu au avut chef sa-l scoata (m-au aburit ca nu e recomandat, ca e dificil si ca se pot intampla nu stiu ce probleme, nu am fost eu personal am trimis pe altcineva, ca nu am putut), asa ca mi-au pus unul de aceeasi culoare "fricofin-fuchs", cu care lucrau ei. mentionez ca e un service specializat bmw, nu reprezentanta. am prieteni cu BMW care folosesc de ani buni antigel rosu (hepu si aral) g12 si nu au avut nici o problema. deci oricare e bun atat vreme cat nu are silicati

Arianu'
27-11-2009, 15:11
Am facut schimbul de antigel,am bagat G12(rosu) la 22 de lei litrul.
Multumesc pentru ajutorul dat.

valentynflorescu
24-02-2010, 20:13
Cel de la BMW in primul rand presupun ca nu are silicati, costa 40 RON sticla de 1,5 litri...mie mi se pare cea mai buna alegere.

Eu am un 318d din 2002 si maine vreau sa schimb tot lichidul din instalatie...si pt ca vreau sa invat cum sa DIY apelez la ajutorul vostru...am auzit ca butonul ce trebuie dat jos se afla in spatele scutului si ca este destul de dificil de eliminat tot lichidul...stie cineva bine aceasta procedura a.i. sa o poata explica in cateva randuri.?!

Pt modelul meu, volumul este de 6 litri, corect? (3l antigel + 3l apa distilata)

Multumesc anticipat

Arianu'
24-02-2010, 20:49
Ti-am trimis un mesaj privat,poate te ajuta.
Numai bine.

cefi
24-02-2010, 21:19
Cel de la BMW in primul rand presupun ca nu are silicati, costa 40 RON sticla de 1,5 litri...mie mi se pare cea mai buna alegere.

Eu am un 318d din 2002 si maine vreau sa schimb tot lichidul din instalatie...si pt ca vreau sa invat cum sa DIY apelez la ajutorul vostru...am auzit ca butonul ce trebuie dat jos se afla in spatele scutului si ca este destul de dificil de eliminat tot lichidul...stie cineva bine aceasta procedura a.i. sa o poata explica in cateva randuri.?!

Pt modelul meu, volumul este de 6 litri, corect? (3l antigel + 3l apa distilata)

Multumesc anticipat


Din AutoData reiese ca iti intra 7 litri de lichid de racire.Ti-am atasat un printscreen.
Iti las un p.m cu un DIY asemanator,poate iti ajuta.Bafta!

razvan_alexandru
24-02-2010, 22:49
ca e albastru ca e verde ca e rosu, atata timp cat nu e cu picatele si are temperatura de inghet potrivita nu conteaza de care bagi. ca e recomandat deala si deala, de ce e recomandat numa ala scump.
daca nu ai blocu din aluminiu nu are nimic. ca are un pic de aluminiu la radiator. masinile in general au chiloase de aluminiu si sunt care merg si de 40 de ani cu antigel albastru sau amestecat cu ros verde mov:)) si cu apa fiarta si la nici una nu i so dezintegrat chiuloasa:)))))
asta e politica si basme:))
lucru de mlt cu masinile si asta e ce pot sa spun:)

laf_c
09-09-2010, 18:12
Cum pot sa stiu daca masina are deja Antigel sau nu?

KILLER_BMW
09-09-2010, 18:21
Cum pot sa stiu daca masina are deja Antigel sau nu?

Il gusti,daca e dulce e antigel,pui intr-o sticluta si bagi la frigider 1 zi.:thumbup:

laf_c
09-09-2010, 18:23
Il gusti,daca e dulce e antigel,pui intr-o sticluta si bagi la frigider 1 zi.:thumbup:

Eu vb serios :offtopic:

cefi
09-09-2010, 20:40
Pai antigelul chiar are un gust dulceag :p

KILLER_BMW
09-09-2010, 20:44
Eu vb serios :offtopic:

Nici eu nu glumesc,chiar e dulce in concentratie mare.Si daca ingheata dupa 1 zi e slab concentrat.Vb SERIOS:thumbup:

ms99ass
09-09-2010, 21:17
acuma daca omu nu vrea sa guste:laugh: antigelul are si un miros specific, inconfundabil:)

acuma vad ca aici era locul unde se vorbeste despre antigel:rolleye: eu am postat in alt loc si nu prea am primit raspuns asa ca revin cu intrebarea: unde e surubul care elibereaza lichidul de racire si cum se aeriseste? pt un 316i M43 1994.

KILLER_BMW
09-09-2010, 21:56
acuma daca omu nu vrea sa guste:laugh: antigelul are si un miros specific, inconfundabil:)

acuma vad ca aici era locul unde se vorbeste despre antigel:rolleye: eu am postat in alt loc si nu prea am primit raspuns asa ca revin cu intrebarea: unde e surubul care elibereaza lichidul de racire si cum se aeriseste? pt un 316i M43 1994.

Eu l-am gustat,de mirosit inca nu:laugh:,are antigelul de Germania de 2 ierni si chiar n-as umbla sa-l schimb,cu toate ca e indicat de schimbat la 2 ani.
O sa-i fac testul de concentratie si o sa-l las sa-si faca treaba si iarna asta.E identic cu a ta.De ce sa-mi fac de lucru(vb lui frate-miu)daca ea(pisica)nu-mi face probleme:nono:
Ma interesez si te-anunt ce si cum se schimba:thumbup:

laf_c
10-09-2010, 22:26
Eu l-am gustat,de mirosit inca nu:laugh:,are antigelul de Germania de 2 ierni si chiar n-as umbla sa-l schimb,cu toate ca e indicat de schimbat la 2 ani.
O sa-i fac testul de concentratie si o sa-l las sa-si faca treaba si iarna asta.E identic cu a ta.De ce sa-mi fac de lucru(vb lui frate-miu)daca ea(pisica)nu-mi face probleme:nono:
Ma interesez si te-anunt ce si cum se schimba:thumbup:

Si cum ii faci testul de concentratie?

KILLER_BMW
10-09-2010, 22:41
Si cum ii faci testul de concentratie?

E un fel de pipeta cu ceva gradat inauntru,la fel ca cea cu care se masoara densitatea acidului din baterii,taria la tuica,vin:thumbup:

klaudiu
11-09-2010, 14:50
unde e surubul care elibereaza lichidul de racire si cum se aeriseste? pt un 316i M43 1994.

Eu chiar ieri am schimbat antigelul la masina si am descoperit surubul de golire bloc motor.
Il gasesti pe partea dreapta a masinii sub evacuare mai in spate spre ambreiaj.
Eu nu m-am riscat sa umblu acolo in schimb am dat jos busonul de la radiator a curs cca 5litri dupa aia am pus apa distilata,am pornit motorul pana s-a incalzit la 90 de grade si i-am dat iar drumu pe la radiator,abia dupa aia i-am pus antigelul nou.
Langa busonul de umplere la radiator ai un aerisitor de plastic(ca un surub cu o cruce pe el).
Pui antigel in vas mai mult(sa fie cam 5cm peste semn) pornesti motorul ,il tii un pic mai turat(cam 2500 de ture)desfaci aerisitorul si repeti pana deschide termostatul.
Spor la treaba!:thumbup:
P.S. Vezi sa dai drumul si la caldura in masina cad faci treaba asta si sa ai contactul pus ca sa se goleasca si aeroterma din interior.

cefi
02-11-2010, 14:39
E un fel de pipeta cu ceva gradat inauntru,la fel ca cea cu care se masoara densitatea acidului din baterii,taria la tuica,vin:thumbup:

Densimetru e.Orice service bun are asa ceva.

Spilner
02-11-2010, 22:47
densimetru...bag ceva in el..ca azi am cumparat unu de la Auchan...cu 6 lei...si de cate ori ma uit de atatea ori imi da alte rezultate:wallbash:

cefi
02-11-2010, 22:48
Pai la 6 lei...:laugh:
De regula,scrie pe flaconul de antigel cum se amesteca cu apa distilata.La majoritatea eu faceam amestec de 1:1

Lizadon
03-11-2010, 10:45
densimetru...bag ceva in el..ca azi am cumparat unu de la Auchan...cu 6 lei...si de cate ori ma uit de atatea ori imi da alte rezultate:wallbash:

6 lei dai , 6 lei face... mai bn fa dilutia dupa concentratia scrisa pe ambalaj si nu te mai chinui , nu e foarte scump antigelul , dar macar stai linistit ca se spune ca va fi frig rau in iarna asta :thumbup:

Ecos
28-11-2010, 15:12
Ce fel de antigel ar trebuie sa pun intr-un e36 din 95 motor 1.6 - M43?
G11 sau G12?

Ce parere aveti despre aceasta metoda de aerisire?

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas. ( in momentul in care se adauga antigel in instalatie, nu ar trebui sa fie desfacut surubul de aerisire de pe vasul de expansiune ca sa poata iesi aerul prins in instalatie din moment ce aceasta va fi umpluta cu lichid? )

2. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul.

3. Lasati busonul de la vasul de expansiune desfacut si porniti motorul, (cu motorul pornit) slabiti surubul de aerisire pana cand iese tot aerul din instalatie si va curge lichid. Dupa ce a iesit tot aerul din instalatie, strangeti surubul de aerisire, opriti motorul, strangeti la loc busonul vasului de expansiune.

4. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Ecos
28-11-2010, 19:27
"BMW recomanda lichid de racire compus din apa distilata si antigel in amestec de 50/50. Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol).
ATENTIE: folosirea unui antigel care contine fosfati duce la distrugerea elementelor din sistemul de racire a motorului."



Referitor la G11 si G12:

Lichidul de racire de tip G11 are urmatoarele caracteristici:

* Lichid de racire pe bază de etilenglicol

* Sistem de răcire protector împotriva coroziunii

* Se foloseşte pentru motoarele în întregime din aluminiu

* În conformitate cu normele BS 6580: 1992, ASTM D 3306

* În privinţa cerinţelor referitoare la protecţia împotriva coroziunii şi a îngheţului corespunde normei VW TL 774 C (G11)

* Conţine inhibitori puternici de coroziune

* Conţine adaosuri de gust care descurajează ingerarea

* Nu conţine nitraţi, amine sau fosfaţi


Lichidul de racire de tip G12 are urmatoarele caracteristici:

* Lichid de răcire modern concentrat pe bază de etilenglicol cu durată de viaţă prelungită

* Protejează sistemul de răcire împotriva coroziunii

* În conformitate cu normele BS 6580: 1992, ASTM D 3306

* Conţine inhibitori organici de coroziune

* În privinţa cerinţelor referitoare la protecţia împotriva coroziunii şi a îngheţului corespunde normei VW TL 774 D/F (G12+)

* Se recomandă pentru folosirea în sistemele de răcire ale automobilelor cu motoare din aluminiu

* Conţine adaosuri de gust care descurajează ingerarea

* Nu conţine nitraţi, amine, fosfaţi sau silicaţi


Diferenta principala dintre cele 2 tipuri de antigel este ca: cel de tip G11 contine silicati iar cel de tip G12 nu contine silicati. Peste tot unde am citit se spune ca silicatii ataca aluminiul si ca G11 nu este indicat pentru masinile cu bloc-motor din aluminiu sau radiator din aluminiu.

Conditia ceruta de cei de la BMW in alegerea antigelului este: "Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol)."
NU se precizeaza niciunde ca antigelul pentru BMW nu trebuie sa contina silicati; iar in caracteristicile lui G11 scrie clar ca se foloseşte pentru motoarele în întregime din aluminiu cu toate ca acesta are silicati in compozitia lui.

Am studiat si niste detalii de la HEPU

G11: VW/AUDI/SKODA/SEAT/BMW

G12: VW / AUDI / SEAT / SKODA

Din toate acestea inteleg ca in BMW se pune antigel care contine silicati cu toate ca intra in contradictie cu faptul ca motoarele/radiatoarele de BMW sunt din aluminiu.

Daca va uitati la mai multe firme care comercializeaza antigel o sa observati ca in specificatii scrie clar G12: VW/AUDI/... etc. iar G11: VW/AUDI/SKODA/BMW...


Din cate stiu si din cate am auzit, antigelul original BMW contine silicati.

Ecos
28-11-2010, 19:33
Daca e cu silicati,eu nu l-as baga...

Din moment ce antigelul OEM BMW contine silicati, de ce ar trebui sa folosesc antigel de tip G12 care nu contine silicati?

KILLER_BMW
28-11-2010, 19:45
Din moment ce antigelul OEM BMW contine silicati, de ce ar trebui sa folosesc antigel de tip G12 care nu contine silicati?

Preventiv?..Sau poate nu:sad:

cefi
28-11-2010, 19:45
Stai sa nu facem confuzii.Nu am recomandat nimanui sa nu bage antigel BMW ,ci sa nu bage unul oarecare,cu silicati.
Anul acesta am schimbat antigelul deoarece pierdeam lichidul de racire pe la un cot de plastic.Am lasat masina la un service de incredere,ce lucreaza cu piese OEM,si mi-au pus antigel BMW.Nu m-am uitat pe el sa vad ce contine,si nici nu aveam cum sa traduc componentele,scrise in germana.
Uite mai jos o explicatie cat se poate de clara:

"I'm sure one question you're about to ask is "what type of coolant should I use?" BMW has issued a 1991 technical bulletin, 17 01 88(1743), which details problems with what is known as silicate gel precipitation in engines. This is the 'green goo' (yes, it actually says that in the BMW Tech bulletin - gotta love those German translators) that results as a consequence of an antifreeze over-concentration in the coolant, combined with hard water, and the phospates commonly used in many antifreezes. BMW factory antifreeze has been formulated to prevent this problem of silicate drop-out without any coolant performance loss. This antifreeze contains no nitrites and no phosphates. The part number for a one gallon container is 88-88-6-900-316, and it costs about $13.00 per gallon."

KILLER_BMW
28-11-2010, 19:50
Stai sa nu facem confuzii.Nu am recomandat nimanui sa nu bage antigel BMW ,ci sa nu bage unul oarecare,cu silicati.
Anul acesta am schimbat antigelul deoarece pierdeam lichidul de racire pe la un cot de plastic.Am lasat masina la un service de incredere,ce lucreaza cu piese OEM,si mi-au pus antigel BMW.Nu m-am uitat pe el sa vad ce contine,si nici nu aveam cum sa traduc componentele,scrise in germana.
Uite mai jos o explicatie cat se poate de clara:

"I'm sure one question you're about to ask is "what type of coolant should I use?" BMW has issued a 1991 technical bulletin, 17 01 88(1743), which details problems with what is known as silicate gel precipitation in engines. This is the 'green goo' (yes, it actually says that in the BMW Tech bulletin - gotta love those German translators) that results as a consequence of an antifreeze over-concentration in the coolant, combined with hard water, and the phospates commonly used in many antifreezes. BMW factory antifreeze has been formulated to prevent this problem of silicate drop-out without any coolant performance loss. This antifreeze contains no nitrites and no phosphates. The part number for a one gallon container is 88-88-6-900-316, and it costs about $13.00 per gallon."

Ai reusit sa bagi in ceatza 90% din forumisti...Garantat:laugh:


Pe mine..ince NU..pastrez antigelul de Germania,doar il testez:thumbup:

cefi
28-11-2010, 19:51
Cu ce? :laugh:
Exista google translate :laugh:

LE- ASTA-I SUFICIENT DE CLAR?
BMW Antifreeze/Coolant

This antifreeze/coolant is exclusively formulated and produced for BMW to protect your engine all year round when used as directed. It fulfills the very high standards and requirements set by BMW to protect the engine against freezing, boilover, corrosion, and excessive silicate gel precipitation. This ethylene glycol based antifreeze contains no nitrites or phosphates, greatly reducing the possibility of harmful deposit formation. BMW antifreeze provides protection for metals such as cast iron, steel, and aluminum.

*
Phosphate-free, nitrite-free formula to reduce the formation of harmful deposits
*
For best year-round protection and performance, mix one part BMW antifreeze with one part of water. The resulting 50/50 mixture provides corrosion and freezing protection down to -34°F.
*
During winters in extremely cold areas, the mixture can be increased to 60% antifreeze / 40% water, which provides freezing protection down to -62°F.
*
To maintain protection against excessive silicate precipitation, do not mix this antifreeze with other antifreezes containing nitrites and/or phosphates. Also, do not mix other additives or other components into the coolant.
*
Ingredients: Ethylene glycol, diethylene glycol, sebacic acid, sodium hydroxide, 2-ethylhexanoic acid, corrosion inhibitors, defoamers, silicates, and dyes.
*
For maximum protection, BMW recommends changing coolant every three years
*
Antifreeze/coolant is blue in color. Available in a one-gallon jug.

KILLER_BMW
28-11-2010, 19:53
Cu ce? :laugh:
Exista google translate :laugh:

Fii OM in totalitate:laugh:0Cand vad ca au Google..au net..click Forum si cu necunoscuta direct pe noi:thumbup:

Ecos
28-11-2010, 20:00
Cu ce? :laugh:
Exista google translate :laugh:

LE- ASTA-I SUFICIENT DE CLAR?
BMW Antifreeze/Coolant

This antifreeze/coolant is exclusively formulated and produced for BMW to protect your engine all year round when used as directed. It fulfills the very high standards and requirements set by BMW to protect the engine against freezing, boilover, corrosion, and excessive silicate gel precipitation. This ethylene glycol based antifreeze contains no nitrites or phosphates, greatly reducing the possibility of harmful deposit formation. BMW antifreeze provides protection for metals such as cast iron, steel, and aluminum.

*
Phosphate-free, nitrite-free formula to reduce the formation of harmful deposits
*
For best year-round protection and performance, mix one part BMW antifreeze with one part of water. The resulting 50/50 mixture provides corrosion and freezing protection down to -34°F.
*
During winters in extremely cold areas, the mixture can be increased to 60% antifreeze / 40% water, which provides freezing protection down to -62°F.
*
To maintain protection against excessive silicate precipitation, do not mix this antifreeze with other antifreezes containing nitrites and/or phosphates. Also, do not mix other additives or other components into the coolant.
*
Ingredients: Ethylene glycol, diethylene glycol, sebacic acid, sodium hydroxide, 2-ethylhexanoic acid, corrosion inhibitors, defoamers, silicates, and dyes.
*
For maximum protection, BMW recommends changing coolant every three years
*
Antifreeze/coolant is blue in color. Available in a one-gallon jug.

Ingredients: Ethylene glycol, diethylene glycol, sebacic acid, sodium hydroxide, 2-ethylhexanoic acid, corrosion inhibitors, defoamers, silicates, and dyes.

Se pare ca in componenta lui intra si silicatii. Deci e in ordine daca se foloseste antigel care contine silicati... cel mai mult conteaza sa fie recomandat de BMW. Deobicei antigelurile cu silicati recomandate de bmw sunt de tip G11 de culoarea albastra. Dar unele firme pot sa aiba alte specificatii.

cefi
28-11-2010, 20:03
Nu am sa ma pun pt nimeni sa traduc "ditamai" textele :laugh:
Insa sper ca s-a lamurit problema,cat de cat.


In alta ordine de idei,ca o completare a topicului deschis pe tema antigelului,ar trebui sa stiti si sa bagati la cap urmatoarele:

Foarte multe tipuri de antigel au in compozitie etilen-glicol.
NU SE FOLOSESTE NICIODATA NEDILUAT.A mai intrebat cineva la inceputul topicului.
De ce nu se foloseste?
NEDILUAT,etilen-glicolul ingheata la...-14C

Alte tipuri de antigel au propilen-glicol.Aici lucrurile stau diferit,dupa cum urmeaza:

La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C !!!!

La propilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
- amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C


@Ecos-BMW nu recomanda NICI UN ALT antigel in afara de cel BMW :laugh:
Cel putin nu din cate stiu eu.
Faptul ca un alt tip de antigel respecta norme BMW este altceva decat recomandarea facuta de BMW.Si daca respecta normele,DA,se poate folosi.De ce nu?

Ecos
28-11-2010, 20:25
Intradevar am formulat gresit acolo... era vorba de respectarea normelor BMW.
Cefi, ce BMW ai si ce antigel folosesti?

cefi
28-11-2010, 20:34
E46 316i.
Acum are antigel BMW.Insa nu cred ca mai respecta concentratia pe care o vreau,si il schimb saptamanile acestea.Poate fac si un tutorial complet,pentru BMWForum.
Tocmai ce cautam preturi pentru antigelul BMW.
p.s. un antigel ce respecta normele BMW este acesta:

http://img3.imageshack.us/img3/1217/castrolantireezenfb.jpg (http://img3.imageshack.us/i/castrolantireezenfb.jpg/)

Eu inca nu m-am hotarat de care sa bag :wallbash:
L.E. - Sunt mai multe tipuri de antigel Castrol.De exemplu Castrol Antifreeze SF - silicate free

adrianpgt
28-11-2010, 20:38
eu am pus acum 2 ani HEPU (rosu) si a fost ok, avand in vedere gerurile de iarna trecuta :)
acum l-am schimbat si am pus acelasi tip de antigel - HEPU

ms99ass
28-11-2010, 20:58
antigelul fara silicati este recomandat masinilor al caror radiator este din aluminiu. intrebarea este care modele de bmw au radiator din aluminiu?..(in afara de cele de dupa 2006):confused:

adrianpgt
28-11-2010, 21:16
E46 din 2000 are radiatorul tot din aluminiu...

cefi
28-11-2010, 21:41
Am gasit antigel BMW la 37ron 1.5 litri.
Nu mi se pare scump,si cred ca voi opta (iar) pentru antigel BMW.

+1 adrianpgt

Ecos
28-11-2010, 21:42
E46 316i.
Acum are antigel BMW.Insa nu cred ca mai respecta concentratia pe care o vreau,si il schimb saptamanile acestea.Poate fac si un tutorial complet,pentru BMWForum.
Tocmai ce cautam preturi pentru antigelul BMW.
p.s. un antigel ce respecta normele BMW este acesta:

http://img3.imageshack.us/img3/1217/castrolantireezenfb.jpg (http://img3.imageshack.us/i/castrolantireezenfb.jpg/)

Eu inca nu m-am hotarat de care sa bag :wallbash:

Al meu este E36 316i din 95 M43 si vreau sa-i pun si eu Castrol Antifreeze NF. Inca am o nedumerire cu silicatii astia. Cred ca radiatorul meu este din aluminiu.

KILLER_BMW
28-11-2010, 21:44
E46 din 2000 are radiatorul tot din aluminiu...

E36 din 94 tot aluminiu,nu de alta ..dar aluminiu se pare ca face cel mai bun schimb de caldura(la radiatoare me refer...si ventilate:thumbup:).

Ecos
28-11-2010, 21:45
antigelul fara silicati este recomandat masinilor al caror radiator este din aluminiu. intrebarea este care modele de bmw au radiator din aluminiu?..(in afara de cele de dupa 2006):confused:

Sorry pt off-topic... ce fel de angeluri sunt cele din poza de la avatarul tau? Vreau sa-mi pun si eu dar nu vreau sa fie dinalea mai mici decat farurile si sa nu aiba inele groase. Vreau sa fie exact cat este farul de mare si sa fie subtiri si cred ca tu chiar dinastea ai.

Ecos
28-11-2010, 21:48
Pana la urma o sa pun ori BMW ori Castrol Antifreeze NF sa vad de care cum gasesc si cum difera preturile.

cefi
28-11-2010, 21:52
Eu inca nu am cautat pret la Castrol.Probabil imi fac timp sa intreb zilele urmatoare.
Hepu am gasit la 26 ron.

KILLER_BMW
28-11-2010, 21:53
Pana la urma o sa pun ori BMW ori Castrol Antifreeze NF sa vad de care cum gasesc si cum difera preturile.

De cand ai masina?Ce antigel ai in ea?Ai completat,schimbat ceva?


Eu o am de 2,5 ani,urmeaza sa fac un test de "inghet"sa vad daca cel original .."rezista"si Iarna asta:thumbup:

Ecos
28-11-2010, 21:54
Daca tot vorbim despre antigel, o sa va postez aici intreaga procedura prezentata de userul Darren de pe BMW Zone si o sa va scriu si alternativa la unul dintre punctele unde cred ca a gresit... va rog sa ma ajutati sa facem un DIY complet pentru schimbarea antigelului si aerisirea corecta a sistemului de racire.
DIY-ul a fost scris cu referire la E36.

Intretinerea sistemului de racire consta in mentinerea nivelului lichidului de racire in parametrii si inspectia vizuala a furtunelor. Deoarece proprietatile anticorozive si anti-inghet ale antigelului se pierd treptat, BMW recomanda inlocuirea lichidului de racire la fiecare 2 ani pentru modelele fabricate pana in 1996, si la fiecare 3 ani pentru modelele fabricate dupa 1996. Ca masura preventiva, se recomanda inlocuirea tuturor furtunelor din sistemul de racire la fiecare 4 ani.

BMW recomanda lichid de racire compus din apa distilata si antigel in amestec de 50/50. Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol).
ATENTIE: folosirea unui antigel care contine fosfati duce la distrugerea elementelor din sistemul de racire a motorului.
Verificarea nivelului lichidilui de racire se face intotdeauna cu motorul rece. Nivelul trebuie sa fie in dreptul indicatorului MAX (COLD, KALT).


Conexiunile furtunelor trebuie sa fie stranse si uscate. Scurgerile lichidului de racire indica fie un colier slabit, fie furtunul este distrus, fie conexiunea in care intra furtunul este murdara sau corodata. Petele produse de lichidul de racire uscat au un aspect prafos alb (asemanator cu creta). Furtunele trebuie sa fie solide si elastice. Orice furtun care prezinta crapaturi, sau a devenit moale ori maleabil sau care a fost murdarit cu ulei trebuie inlocuit. Vedeti mai jos exemple de furtune cu diverse defecte.

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.
___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.
2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator. Vezi poza.
3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie). Din cate tin eu minte e un surub de 19.
4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.
5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.
*nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.
*nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.
Capacitatea sistemului de racire este:
6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri
10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri
10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

Fortele de strangere sunt:
2-3Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din radiator
25Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din blocul motor

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
*nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Fortele de strangere sunt:
8Nm pentru surubul de aerisire de pe carcasa termostatului (doar pt. modelele M).

Ecos
28-11-2010, 22:01
La punctul 4 unde este prezentata procedura de aerisire este gresit. Din cate am vazut, aerisirea se face cu motorul pornit pentru ca astfel, aerul este impins afara din instalatie prin surubul de aerisire; asadar am scris alternativa la procedura de aerisire:

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul.

3. Lasati busonul de la vasul de expansiune desfacut si porniti motorul, (cu motorul pornit) slabiti surubul de aerisire pana cand iese tot aerul din instalatie si va curge lichid. Dupa ce a iesit tot aerul din instalatie, strangeti surubul de aerisire, opriti motorul, strangeti la loc busonul vasului de expansiune.

4. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

KILLER_BMW
28-11-2010, 22:03
Chiar vreau sa testez "durata"lichidului de racire..direct pe motor.
Daca crapa motorul dupa expirarea antigelului(adik 2 ani,in conditiile in care asa a venit din Germania)fac plin la cei care pun pariu cu mine:thumbup:
Fac un test zilele astea si dak e OK sunt dispus la un PARIU:thumbup:
Sa sarim gardu asta de 2 ani..ODATA..sau de marcile de masini:sad:toate sunt de aluminiu si trebuie sa se raceasca..cumva:thumbup:

Ecos
28-11-2010, 22:08
Chiar vreau sa testez "durata"lichidului de racire..direct pe motor.
Daca crapa motorul dupa expirarea antigelului(adik 2 ani,in conditiile in care asa a venit din Germania)fac plin la cei care pun pariu cu mine:thumbup:
Fac un test zilele astea si dak e OK sunt dispus la un PARIU:thumbup:
Sa sarim gardu asta de 2 ani..ODATA..sau de marcile de masini:sad:toate sunt de aluminiu si trebuie sa se raceasca..cumva:thumbup:

Nu se intampla nimic. Masina mea de vre-o 4 ani si ceva are acelasi antigel. Doar atat ca a fost completat cu acelasi antigel. Cat timp a stat asa la fostul proprietar si nu a patit nimic timp de 4-5 ani, nu cred ca ar putea pati a ta ceva. Singura problema este ca antigelul isi pierde proprietatile de lubrifiere si anticoroziune.
Mentionez acei 4-5 ani i-a petrecut in italia... acolo este alt fel de clima.

KILLER_BMW
28-11-2010, 22:34
Nu se intampla nimic. Masina mea de vre-o 4 ani si ceva are acelasi antigel. Doar atat ca a fost completat cu acelasi antigel. Cat timp a stat asa la fostul proprietar si nu a patit nimic timp de 4-5 ani, nu cred ca ar putea pati a ta ceva. Singura problema este ca antigelul isi pierde proprietatile de lubrifiere si anticoroziune.
Mentionez acei 4-5 ani i-a petrecut in italia... acolo este alt fel de clima.

Deci,nu am garantia c-a fost schimbat in 2008,cand am luat pisica la mine acasa:whistle:.Anu trecut la test de "congelare"a fost OK.Testez si anu asta si daca nu e OK,il schimb si gata.Dar vreau sa dobor aberatia asta cu "valabilitatea"de 2 ani:wallbash:
Asa vreau eu...ne-auzim la primavara:thumbup:

ms99ass
29-11-2010, 00:48
Sorry pt off-topic... ce fel de angeluri sunt cele din poza de la avatarul tau? Vreau sa-mi pun si eu dar nu vreau sa fie dinalea mai mici decat farurile si sa nu aiba inele groase. Vreau sa fie exact cat este farul de mare si sa fie subtiri si cred ca tu chiar dinastea ai.

ti-am scris in p.m.

adrianpgt
29-11-2010, 08:46
valabilitatea antigelului nu face referire doar la antiinghet, face referire si la proprietatile lui anticorozive, de lubrifiere si de transfer termic

vara dati antigelul jos si puneti apa... apoi vorbim si spuneti ce s-a intampla :kool:

cefi
29-11-2010, 15:15
Saptamana viitoare schimb antigelul.
Am comandat antigel BMW.Schimb si termostatul cu ocazia asta.
Sau schimb antigelul cu ocazia schimbarii termostatului? :lol:

Vreti sa fac un DIY ?

ZICO
29-11-2010, 22:56
Cum bmw nu are linie de inbuteliere antigel nici linie de productie de termostat pompa apa astea sant produse de producatori cum ar fii antgelul si pompa apasant produse de hepu pana la masinile din 2007(aici seschimba in valeo la unele modele)si termostatul e produs de Behr.Ca fapt divers se ambaleaza in ambalaj oe aceasi termostat Behr si costa peste 200 lei acesi produs Behr in cutie Behr costa pana n 160 lei.


http://www.epsparts.com/contents/show/HEPU-Products-Information-Page

http://www.epsparts.com/contents/show/Behr-Products-Information-Page

cefi
29-11-2010, 23:07
Nu cred ca se gandea nimeni ca BMW are linie de imbuteliere a antigelului.Sau a uleiului.

ZICO
29-11-2010, 23:45
Nici nu m am gandit der pe de o parte bati apropouri de nationalism si pe cealalta parte recomanzi cu atita non salanta castrol inbuteliat in arad sau in cel mai bun caz grecia care e aceasi ulei casi bp si shell mam gandt sa clarificam la inceput inainte sa canti ode despre antigelul bmw "oe"

cefi
30-11-2010, 00:00
Ode canti tu,prin magazinul tau de piese.De indata ce esti obraznic,vom purta aceste discutii la nivelul tau.
Daca vrei sa facem clarificari,sa incepem:
-1 Nu te mai da atat de destept,nu prea ai cu ce.Am observat ca faci si pe mecanicul.Daca vinzi piese auto nu inseamna nici pe departe ca ti-ai insusit cunostinte de mecanica.
-2 Invata sa scrii romaneste.Suntem in Romania,vorbim si scriem romaneste.
ÎMBUTELIÁ, îmbuteliez, vb. I. Tranz. A umple (sub presiune) o butelie, o sticlă, închizând-o apoi ermetic. [Pr.: -li-a] – După fr. embouteiller.

-3 Faptul ca uleiul Castrol este imbuteliat la Arad nu il face un ulei romanesc.E clar ca habar nu ai despre astfel de manevre,de taxe,impozite,forta de munca,economie,globalizare. Asa greu e sa nu faci o asimilare intre astfel de produse si produsele romanesti autohtone,cum sunt bateriile Rombat pe care le recomanzi mandru,ca astea le ai la magazinul tau de piese pentru camioane?
-4 Nu eu am recomandat prima oara uleiul Castrol.Au facut-o cei de la BMW. Cred ca sunt cam idioti nemtii aia de au ales tocmai Castrol ca si colaborator.
Si chiar nu tin minte sa fi afirmat EU personal pe undeva ca uleiul Castrol e imbuteliat la Arad.Cred ca nu vezi bine. Si daca ar fi imbuteliat in Arad,care ar fi problema?
E clara intentia ta de denigrare a produselor OE,de indata ce esti un vanzator de piese diverse,aftermarket,nu un dealer autorizat de piese originale BMW.
Nu ai decat sa-ti recomanzi bateriile Rombat pana obosesti,dar daca tu crezi ca platesti in plus la un produs OE doar pentru faptul ca mai are si stanta,te inseli amarnic.

Tibanu
30-11-2010, 00:17
valabilitatea antigelului nu face referire doar la antiinghet, face referire si la proprietatile lui anticorozive, de lubrifiere si de transfer termic

vara dati antigelul jos si puneti apa... apoi vorbim si spuneti ce s-a intampla :kool:


ce se intampla daca vara ai numa apa distilata?

cefi
30-11-2010, 00:21
Antigelul are si unele proprietati,enumerate de ceilalti colegi pe care apa nu le are.
Si in plus,daca te prinde un inghet cand ai doar apa...nu vrei sa stii ce se intampla cu radiatorul tau :laugh:

ZICO
30-11-2010, 10:09
"CEFI"
Hai sa punctam cateva lucruri limba romana nu e limba mea materna cu toate astea daca facem o analizagramaticala imi dau seama ca o stapanesc destul de bine si daca ma compar cu cativa baieti care posteaza aici chiar foarte bine,in afara deasta putem conversa in afara de limba romana inca in trei limbi diferite in pm sa nu deranjam aici.In al doilea rand nu ma pricep la mecanica dar am experinta anilor asta insemnand vizte organizate anual de catre AutoTotal (cel mai important importator de piese OEM din romania de unde si sloganul lor Alege Originalul)La diferite fabrici unde se fabrica piesele sau masini inclusiv bmw unde am fost in anul 2002, In afara de asta anual seorganizeaza de catre fiecare importator de piese,anvelope,ulei cursuri de cunoastere a produselor(ce a ce nu e adevar 100% dar adevarul e undeva la mijloc fiecare prod cu produsele lui)mai am feedback-ul clientilor pe parcursul anilor cea ce e mult mai valoros ca orce curs.Nu vand rombat nu am vandut nici una niciodata.Vand varta de 10 ani de zile.Poate nu mam facut inteles singurul llucru care am vrut sa fac sa ajut oameni sa si dea seama ca nu e 100% adevar ce iti recomanda baiatul din spatele tejghelei ca sachs sau luk ul poate sa fie reconditionat si sa platesti ca pretul la unul nou.Cu globalizare si cu toate celecrede ma stiu destul de bine dar sigur mai stii can castrolul txt venea in bidonul negru pe care scria Made in Germani crede ma au renuntat multi la el cand sa schimbat locul de fabricatie in aceasi timp bidonul gri si avea uleiul alt miros culoare.Fiecare produs care ajunge sa fie produs in est pierdeautomat din calitate,cazul cel mai bun coca cola din romania comparat cu cel din austria cer si pamant red bul fabricat in ungaria si cel din austria cer si pamint.Masina produs pt vest bmw wolksvagen audi e calitativ peste cel produs pt romania bulgaria rusia si asta sant lucruri cese pot verifica sigur sant baieti pe aici care au lucrat la fabrica audi din ungaria sau bmw din germania.In fine am incercatsa facin asafel incat sa ajut oameni sa nu arunce bani pe fereastra la ce nu trebuie sant lucruri la care si cel ieftin poate fii de calitate nu trebuie neaparat oe.

razvan_alexandru
30-11-2010, 10:54
Antigelul are si unele proprietati,enumerate de ceilalti colegi pe care apa nu le are.
Si in plus,daca te prinde un inghet cand ai doar apa...nu vrei sa stii ce se intampla cu radiatorul tau :laugh:

daca ar fi numa radiatoirul ar fi un caz fericit:laugh: sa vezi ca sa poate intampla cu blocul motor:laugh:

adrianpgt
30-11-2010, 20:42
daca ar fi numa radiatoirul ar fi un caz fericit:laugh: sa vezi ca sa poate intampla cu blocul motor:laugh:

in mod normal nu ar trebui sa se intample mare lucru, pt ca are niste dopuri antiinghet, care in cazul in care ar ingheta apa, ar trebui sa sara...:kool:

Lizadon
30-11-2010, 21:09
La punctul 4 unde este prezentata procedura de aerisire este gresit. Din cate am vazut, aerisirea se face cu motorul pornit pentru ca astfel, aerul este impins afara din instalatie prin surubul de aerisire; asadar am scris alternativa la procedura de aerisire:

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul.

3. Lasati busonul de la vasul de expansiune desfacut si porniti motorul, (cu motorul pornit) slabiti surubul de aerisire pana cand iese tot aerul din instalatie si va curge lichid. Dupa ce a iesit tot aerul din instalatie, strangeti surubul de aerisire, opriti motorul, strangeti la loc busonul vasului de expansiune.

4. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Excelent sfatul tau , o intrebare am , daca nu am facut aceasta aerisire e posibil ca indicatorul de temperatura al apei sa nu indice corect ? sau ce alte simptome pot aparea ? Eu doar am verificat antigelul si am completat f putin si am constat ca are limita de inghet la -35 grade , si nu am mai facut inlocuirea completa a antigelului din instalatie si nici aerisirea , sau ce alte probleme pot aparea ,Multumesc anticipat

adrianpgt
30-11-2010, 21:14
aerisirea se face si prin deafacerea busonului de aerisire si prin palpari repetate ale furtunului superior, tregeti apa la nivelul aerisitorului
nu mai este nevoie sa porniti nici un motor

adrianpgt
30-11-2010, 21:19
cand trageti apa la nivelul busonului de aerisire, prin palpare trebuie sa astupati gaura busonului de aerisire (cand strangeti de furtun eliberati gaura de aerisire, cand dati drumul la furtun astupati gaura de aerisire)
vezi observa ca va va scadea nivelul apei in vasul de expansiune, completati cu apa astfel incat indicatorul de nivel sa ramana mereu la maxim

Lizadon
30-11-2010, 21:28
cand trageti apa la nivelul busonului de aerisire, prin palpare trebuie sa astupati gaura busonului de aerisire (cand strangeti de furtun eliberati gaura de aerisire, cand dati drumul la furtun astupati gaura de aerisire)
vezi observa ca va va scadea nivelul apei in vasul de expansiune, completati cu apa astfel incat indicatorul de nivel sa ramana mereu la maxim

Busonul de aerisire e cel cu canelura in cruce de langa capacul vasului de expansiune ?

adrianpgt
01-12-2010, 08:16
exact...

Ecos
03-12-2010, 16:21
cand trageti apa la nivelul busonului de aerisire, prin palpare trebuie sa astupati gaura busonului de aerisire (cand strangeti de furtun eliberati gaura de aerisire, cand dati drumul la furtun astupati gaura de aerisire)
vezi observa ca va va scadea nivelul apei in vasul de expansiune, completati cu apa astfel incat indicatorul de nivel sa ramana mereu la maxim

Este o mica problema aici... daca desfac de tot busonul de aerisire si fac astfel procedura, atunci cand vreau sa-l pun la loc, aerul va intra din nou in instalatie pentru ca in acel moment trebuie sa iau degetul de pe gura de aerisire.

Ecos
03-12-2010, 16:35
Excelent sfatul tau , o intrebare am , daca nu am facut aceasta aerisire e posibil ca indicatorul de temperatura al apei sa nu indice corect ? sau ce alte simptome pot aparea ? Eu doar am verificat antigelul si am completat f putin si am constat ca are limita de inghet la -35 grade , si nu am mai facut inlocuirea completa a antigelului din instalatie si nici aerisirea , sau ce alte probleme pot aparea ,Multumesc anticipat

Nu cred ca daca nu ai facut aerisirea ar putea sa aiba o influenta asa de mare incat sa nu-ti mai indice corect temperatura. Simptome nu stiu daca apar... doar atata ca sistemul de racire nu functioneaza la eficienta maxima.

Faptul ca ai completat antigelul, nu inseamna ca trebuie sa faci aerisire. Aerisirea se face numai la schimbarea completa a antigelului, nu si la completarea lui. Totusi ai putea sa incerci sa aerisesti circuitul daca esti sigur ca la ultimul schimb nu a fost aerisit.

Ecos
04-12-2010, 15:58
Azi am facut schimbul de antigel si spre surprinderea mea am gasit pilitura de fier... mai exact bucatele sau fasii mici de fier. A mai patit careva dintre voi chestia asta? De la ce ar putea fi?

florin2007_vl
21-12-2010, 17:57
are ceva daca am amestecat antigel original BMW cu antigel HEPU albastru?

Ecos
21-12-2010, 21:16
are ceva daca am amestecat antigel original BMW cu antigel HEPU albastru?

Daca este Hepu G11 nu ar trebui sa fie asa mare problema pentru ca are cam aceeasi compozitie cu antigelul original BMW. In oricecaz, cu prima ocazie ar fi bine sa il schimbi complet.

OZ_OFF
01-03-2011, 11:18
Salutare colegi.

Urmeaza sa schimb si eu termostatul si antigelul la pisicuta mea, e36 316i din 05.94. In primul rand vreau sa va intreb ceva: 1 eu am cumparat un termostat in cutie BEHR (albastra cu alb parca) si de pe carcasa de plastic a acestuia, este radiata practic ( stearsa) seria produsului si marca acestuia (producatorul). Am fost cu el inapoi de unde l-am cumparat si mi-a oferit o explicatie bizara acolo si anume: nu au voie sa vanda produse BEHR cu sigla BMW sau pe care sa scrie producatorul pentru ca nu sunt dealeri agreati sau ceva de genul asta...dar oricum mi-a garantat ca produsul este original si nu voi avea problem cu el. mentionez ca produsul nu arata a fi folosit si chiar pare calitativ. voi ce parere aveti de chestia asta? magazinul distribuitor este unul cu multi clienti in oras (Suceava) si pe cati am mai intrebat..au zis ca cei de acolo au dreptate. Am dat 95 de ron pe el.

Scuze putin de offtopic cu termostatul, am si o intrebare on topic in legatura cu antigelul. 2 Am vrut sa cumpar ceva mai bun pentru pisicuta, pentru ca nu stiu ultima data cand a schimbat cineva antigelul la ea..si am observat o culoare cam ciudata la el..putin cam inchisa. Prin urmare am cumparat antigel HEPU roz G12 la 1.5l, 26 de ron pe sticla. Sunt curios daca este cel mai bun pentru masina mea (descrisa mai sus). Am aflat citind printre posturile anterioare ale voastre ca in mod normal, cel roz este pentru radiatoare din aluminiu..ce tip de radiator am eu?

Am de gand sa schimb eu termostatul, antigelul si sa aerisesc sistemul si aici am alte 3 intrebari la voi: 3cand schimb termostatul trebuie sa dau jos vascocupla si paletele ventilatorului dinspre motor (cel dinspre bara fata este pentru aer conditionat din cate stiu eu)? oare am loc sa il schimb fara sa dau jos ventilatorul ala? 4 cand golesc sistemul de racire trebuie sa pornesc dau comenzile climei pe cald la maxim si ventilatorul pronit (treapta 2) sa spunem? trebuie sa pornesc si motorul? sau doar sa pun contactul? 5 cand fac umplerea sistemul de racire trebuie sa desfac busonul de umplere (evident), cel de aerisire, si faza cu comenzile pe cald si ventilatorul pornit. dar trebuie sa pornesc motorul cum spunea utilizatorul ecos prin pagina 6, corectie la punctul 4 din procedura descrisa de el?

Imi cer scuze de atatea intrebari..dar cred ca sunt informatii de interes general care pot ajuta si pe altii. daca stie cineva sa imi raspunda in cunostinta..rog sa o faca!

numai bine, si o primavara cat mai frumoasa, ca tot e 1 martie!! salutari de la Suceava:d

plat_inio
01-03-2011, 11:23
Piesa este in regula, asa este cum ti-au zis cei de la magazin. Daca ai cumpara o piesa de la reprezentatna ar fi identica cu cea cumparata de tine doar ca nu are seria stearsa.
Nu ma pricep prea bine la antigel, dar nu cred ca este nici o problema cu faptul ca ai antigel de alta culoare

Ecos
01-03-2011, 21:20
Salutare colegi.

Urmeaza sa schimb si eu termostatul si antigelul la pisicuta mea, e36 316i din 05.94. In primul rand vreau sa va intreb ceva: 1 eu am cumparat un termostat in cutie BEHR (albastra cu alb parca) si de pe carcasa de plastic a acestuia, este radiata practic ( stearsa) seria produsului si marca acestuia (producatorul). Am fost cu el inapoi de unde l-am cumparat si mi-a oferit o explicatie bizara acolo si anume: nu au voie sa vanda produse BEHR cu sigla BMW sau pe care sa scrie producatorul pentru ca nu sunt dealeri agreati sau ceva de genul asta...dar oricum mi-a garantat ca produsul este original si nu voi avea problem cu el. mentionez ca produsul nu arata a fi folosit si chiar pare calitativ. voi ce parere aveti de chestia asta? magazinul distribuitor este unul cu multi clienti in oras (Suceava) si pe cati am mai intrebat..au zis ca cei de acolo au dreptate. Am dat 95 de ron pe el.

Scuze putin de offtopic cu termostatul, am si o intrebare on topic in legatura cu antigelul. 2 Am vrut sa cumpar ceva mai bun pentru pisicuta, pentru ca nu stiu ultima data cand a schimbat cineva antigelul la ea..si am observat o culoare cam ciudata la el..putin cam inchisa. Prin urmare am cumparat antigel HEPU roz G12 la 1.5l, 26 de ron pe sticla. Sunt curios daca este cel mai bun pentru masina mea (descrisa mai sus). Am aflat citind printre posturile anterioare ale voastre ca in mod normal, cel roz este pentru radiatoare din aluminiu..ce tip de radiator am eu?

Am de gand sa schimb eu termostatul, antigelul si sa aerisesc sistemul si aici am alte 3 intrebari la voi: 3cand schimb termostatul trebuie sa dau jos vascocupla si paletele ventilatorului dinspre motor (cel dinspre bara fata este pentru aer conditionat din cate stiu eu)? oare am loc sa il schimb fara sa dau jos ventilatorul ala? 4 cand golesc sistemul de racire trebuie sa pornesc dau comenzile climei pe cald la maxim si ventilatorul pronit (treapta 2) sa spunem? trebuie sa pornesc si motorul? sau doar sa pun contactul? 5 cand fac umplerea sistemul de racire trebuie sa desfac busonul de umplere (evident), cel de aerisire, si faza cu comenzile pe cald si ventilatorul pornit. dar trebuie sa pornesc motorul cum spunea utilizatorul ecos prin pagina 6, corectie la punctul 4 din procedura descrisa de el?

Imi cer scuze de atatea intrebari..dar cred ca sunt informatii de interes general care pot ajuta si pe altii. daca stie cineva sa imi raspunda in cunostinta..rog sa o faca!

numai bine, si o primavara cat mai frumoasa, ca tot e 1 martie!! salutari de la Suceava:d

Salut, nu stiu ce sa-ti spun despre piesa dar iti explic exact procedura pentru aerisire a instalatiei, pas cu pas. ( Antigelul pe care l-ai ales este foarte bun. )

In primbul rand, motorul trebuie sa fie rece inainte sa te apuci de schimbat antigelul. Cand spun rece nu ma refer sa-l lasi asa peste noapte ca sa ajunga la temperatura de afara. Ideea este sa nu fie foarte incins pentru ca se creeaza presiune in instalatie si s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta atunci cand desfaci capacul vasului de expansiune.

1. Desfaci capacul vasului de expansiune dupa care setezi controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima, pui cheia in contact si le lasi asa pe tot parcursul procedurii.
2. Pune un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfa-l lasand sa curga lichidul din radiator. (Surubul este din plastic si are o culoare albastra. Se afla chiar in partea de jos a radiatorului.)
3. Plaseaza un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabeste si desfa complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor chiar sub galeria de evacuare, aproape de spatele motorului. Este un surub de 19. Ca sa fi sigur ca acela este surubul pentru antigel, slabeste-l putin pana curge pe langa el lichid, ia un pic de lichid pe deget si pune-l pe limba. Daca e dulce, atunci e antigel.
4. Dupa ce s-a golit tot lichidul de racire din radiator si motor, monteaza la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere al blocului motor.
5. Pregateste-ti antigelul. 50% apa distilata si 50% antigel.
6. Slabeste surubul de aerisire care se afla chiar deasupra radiatorului langa busonul vasului de expansiune. (langa surub scrie Entluftung care inseamna aerisire in limba germana)
7. Dupa ce ai slabit surubul de aerisire, da drumul la ventilatie pe nivelul 1 sau 2 lasand temperatura tot pe maxim, dupa care adauga lichid de racire in instalatie pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
8. Lasa surubul de aerisire slabit, la fel si busonul vasului de expansiune desfacut dupa care porneste motorul. Lasa motorul sa ajunga la temperatura de lucru, pana cand se deschide termostatul daca este nevoie, tureaza-l putin. Dupa ce se deschide termostatul, va incepe sa iasa aerul ramas in instalatie pe langa surubul de aerisire. Dupa ce iasa tot aerul din instalatie si incepe sa curga numai antigel, strange-l bine dar fara sa exagerezi.
9. Verifica din nou nivelul antigelului din vasul de expansiune si daca este nevoie, completeaza-l pana ajunge la nivelul COLD (KALT).
10. Infileteaza la loc busonul vasului de expansiune, curata-ti sculele si dupa ce umbli putin cu masina mai verifica de vre-o 2 ori nivelul antigelului si completeaza daca este nevoie.

Spor la treaba!

OZ_OFF
04-03-2011, 12:25
Am facut ieri schimbarea termostatului si a antigelului. Mentionez ca am preferat sa dau jos paletele ventilatorului prin desfacerea celor 4 suruburi cu cap de imbus pentru un spatiu mai mare (posibil sa se fi putut face schimbarea si fara aceasta operatiune). Carcasa termostatului avea cele 2 urechi, care tin arcul termostatului tensionat, rupte. Deci termostatul practic statea acolo pe deschis. Banuiesc ca el inca e bun si deschide, inchide corect dar nu am verificat, doar ca acele bucati din carcasa erau rupte. Cu ocazia asta am cateva intreabari: aveti unde ar putea sa se duca acele 2 bucatele de plastic? in motor? in radiator purtate de apa? oare pot sa se blocheze undeva si sa strice ceva? :blush:

Cealalta operatiune efectuata, schimbarea antigelului am facut-o conform indicatiilor utilizatorului Ecos pe aceasta cale multumindu-i pentru efortul depus in a scrie si citi postul meu. Am mai citit si prin alte parti acest DIY (schimbare antigel) dar nu nicaieri nu era asa complet si nicaieri nu mentiona de pornirea motorului. cu toate ca este destul de logic. Am mers cu masina sa se incalzeasca bine..am iesit si in afara orasului si acul s-0a tintit pe "ora 12" si nu se mai misca de acolo indiferent cat de mult am turat-o sau cat de repede am mers pentru a incerca sa il fac sa se raceasca de la curentul de aer (cum pateam inainte in afara orasului). Astazi dimineata am mai completat cu aprox 100 ml pt a ajunge la nivelul cold/kat (cu motorul racit de peste noapte). Caldura da foarte bine si se incalezste motorul in aprox 10 min dupa pornire. Multumesc inca odata si recomand acest mic DIY (descris de Ecos) la toata lumea! :clap:

P.S. scuzati postul lung..imi place sa dau detalii :kool:

KILLER_BMW
04-03-2011, 22:39
Am facut ieri schimbarea termostatului si a antigelului. Mentionez ca am preferat sa dau jos paletele ventilatorului prin desfacerea celor 4 suruburi cu cap de imbus pentru un spatiu mai mare (posibil sa se fi putut face schimbarea si fara aceasta operatiune). Carcasa termostatului avea cele 2 urechi, care tin arcul termostatului tensionat, rupte. Deci termostatul practic statea acolo pe deschis. Banuiesc ca el inca e bun si deschide, inchide corect dar nu am verificat, doar ca acele bucati din carcasa erau rupte. Cu ocazia asta am cateva intreabari: aveti unde ar putea sa se duca acele 2 bucatele de plastic? in motor? in radiator purtate de apa? oare pot sa se blocheze undeva si sa strice ceva? :blush:

Cealalta operatiune efectuata, schimbarea antigelului am facut-o conform indicatiilor utilizatorului Ecos pe aceasta cale multumindu-i pentru efortul depus in a scrie si citi postul meu. Am mai citit si prin alte parti acest DIY (schimbare antigel) dar nu nicaieri nu era asa complet si nicaieri nu mentiona de pornirea motorului. cu toate ca este destul de logic. Am mers cu masina sa se incalzeasca bine..am iesit si in afara orasului si acul s-0a tintit pe "ora 12" si nu se mai misca de acolo indiferent cat de mult am turat-o sau cat de repede am mers pentru a incerca sa il fac sa se raceasca de la curentul de aer (cum pateam inainte in afara orasului). Astazi dimineata am mai completat cu aprox 100 ml pt a ajunge la nivelul cold/kat (cu motorul racit de peste noapte). Caldura da foarte bine si se incalezste motorul in aprox 10 min dupa pornire. Multumesc inca odata si recomand acest mic DIY (descris de Ecos) la toata lumea! :clap:

P.S. scuzati postul lung..imi place sa dau detalii :kool:

Demontarea vascocuplajului trebuia facuta direct dupa fulie,cu cheie de 32,demontare invers ace ceasornic.

Aerisirea e deja clasica ca la DACIE(daca n-ai avut inca...i-ati de probe:laugh:).
Nu e obligatoriu s-o incingi la 90`,doar s-o turezi la 2-2500 astfel ca pompa sa scoata aerul din radiatorul de habitaclu.Intr-un cuvant...se cam aeriseste si singura(busonul radiatorului are niste supape ..totusi...pentru ce oare?)

OZ_OFF
04-03-2011, 23:43
eu nu am demontat vasco cuplajul..am dat jos doar elicea de pe el. mi-a fost mai simplu (e destul de ruginita piulita aia intre fulie si vasco)

am avut dacie a lui tata..dar nu am apucat sa fac aerisirea la radiatorul ei :)

dupa parerea mea este necesar sa se deschida termostatul si de asta am vrut sa aduc apa la 90 de grade. si nu stiu despre ce supapre vorbesti tu la busonului radiatorului :shocking:

klaudiu
05-03-2011, 21:10
Termostatul e bun.Fara probleme.
Si eu am pus BEHR acu 2 ani tot cu seria stearsa si nu am probleme cu el.:thumbup:

cefi
05-03-2011, 21:18
Termostatul BEHR are seria stearsa sa nu i se vada codul OE...care este de BMW.La fel,este stearsa si stanta BMW :laugh:

Ecos
06-03-2011, 13:20
Demontarea vascocuplajului trebuia facuta direct dupa fulie,cu cheie de 32,demontare invers ace ceasornic.

Aerisirea e deja clasica ca la DACIE(daca n-ai avut inca...i-ati de probe:laugh:).
Nu e obligatoriu s-o incingi la 90`,doar s-o turezi la 2-2500 astfel ca pompa sa scoata aerul din radiatorul de habitaclu.Intr-un cuvant...se cam aeriseste si singura(busonul radiatorului are niste supape ..totusi...pentru ce oare?)

Trebuie sa te contrazic pentru ca gresesti. Sunt 2 modele de radiatoare:
1 - cu vasul de expansiune integrat in radiator
2 - cu vasul de expansiune separat

1) Motoarele astea de E36 inclusiv 1.6, au vasul de expansiune integrat in radiator. Iar pentru aceste modele, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire. Daca aerisirea se facea ca si la dacie, adica automat atunci nu ar trebui sa mai existe surubul de aerisire de pe radiator.

2) Pentru modelele care au vasul de expansiune separat, nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

*Toate modelele cu vasul de expansiune integrat in radiator trebuie sa urmeze procedura de aerisire pe care am explicat-o mai sus.
*Busonul radiatorului are supapa de presiune si este folositoare atunci cand presiunea din instalatie este prea mare, iar aceasta supapa elibereaza vaporii astfel incat sa nu-ti explodeze instalatia. Nicidecum nu are rol de aerisire:)

OZ_OFF
06-03-2011, 21:32
Termostatul e bun.Fara probleme.
Si eu am pus BEHR acu 2 ani tot cu seria stearsa si nu am probleme cu el.:thumbup:

multumesc pentru feedback :)

Ecos
06-03-2011, 21:47
Am facut ieri schimbarea termostatului si a antigelului. Mentionez ca am preferat sa dau jos paletele ventilatorului prin desfacerea celor 4 suruburi cu cap de imbus pentru un spatiu mai mare (posibil sa se fi putut face schimbarea si fara aceasta operatiune). Carcasa termostatului avea cele 2 urechi, care tin arcul termostatului tensionat, rupte. Deci termostatul practic statea acolo pe deschis. Banuiesc ca el inca e bun si deschide, inchide corect dar nu am verificat, doar ca acele bucati din carcasa erau rupte. Cu ocazia asta am cateva intreabari: aveti unde ar putea sa se duca acele 2 bucatele de plastic? in motor? in radiator purtate de apa? oare pot sa se blocheze undeva si sa strice ceva? :blush:

Cealalta operatiune efectuata, schimbarea antigelului am facut-o conform indicatiilor utilizatorului Ecos pe aceasta cale multumindu-i pentru efortul depus in a scrie si citi postul meu. Am mai citit si prin alte parti acest DIY (schimbare antigel) dar nu nicaieri nu era asa complet si nicaieri nu mentiona de pornirea motorului. cu toate ca este destul de logic. Am mers cu masina sa se incalzeasca bine..am iesit si in afara orasului si acul s-0a tintit pe "ora 12" si nu se mai misca de acolo indiferent cat de mult am turat-o sau cat de repede am mers pentru a incerca sa il fac sa se raceasca de la curentul de aer (cum pateam inainte in afara orasului). Astazi dimineata am mai completat cu aprox 100 ml pt a ajunge la nivelul cold/kat (cu motorul racit de peste noapte). Caldura da foarte bine si se incalezste motorul in aprox 10 min dupa pornire. Multumesc inca odata si recomand acest mic DIY (descris de Ecos) la toata lumea! :clap:

P.S. scuzati postul lung..imi place sa dau detalii :kool:

Ma bucur ca ai reusit sa faci aerisirea si ca ti-a fost de folos DIY-ul. Bafta in continuare la manopere :kool:

valentin_marian
02-04-2011, 13:54
Salutare!
Tot E36 316 am si eu... si cu aceeasi problema la termostat.
Multumesc pentru DiY..sunt sigur ca o sa-l folosesc cand va veni vremea, dar pana atunci, mai am ceva probleme:

Cand am vrut sa-l schimb, un mecanic a observat ca la comprimarea furtunului inferior ce duce la radiator, iese aer pe la busonul vasului de expansiune. Stiu ca acesta trebuie sa aiba o supapa, dar nu stiu daca ar trebui sa se deschida la o presiune asa mica... la sfatul mecanicului, dupa vreo 3 incercari, am gasit un buson pe la dezmembrari care etanseaza vasul de expansiune (primele 2 se comportau la fel ca cel original).
Contrar parerii initiale, busonul cel nou nu a schimbat comportamentul termostatului, asa ca o sa-l inlocuiesc pana la urma...

Si acum intrebarile:
1. care e comportamentul normal al busonului vasului de expansiune? (busonul este original, radiatorul e inlocuit)

2. am antigel Hepu albastru in radiator...pe care vreau sa-l schimb cu ocazia asta. Din ce citesc pe forumuri, cel rosu ar fi superior calitativ, dar cel original este asemanator cu cel albastru... se merita schimbarea culorii? Exista masuri suplimentare ce trebuiesc luate la o astfel de operatiune pentru a impiedica amestecul celor doua tipuri de antigel?

Ecos
02-04-2011, 15:00
Salutare!
Tot E36 316 am si eu... si cu aceeasi problema la termostat.
Multumesc pentru DiY..sunt sigur ca o sa-l folosesc cand va veni vremea, dar pana atunci, mai am ceva probleme:

Cand am vrut sa-l schimb, un mecanic a observat ca la comprimarea furtunului inferior ce duce la radiator, iese aer pe la busonul vasului de expansiune. Stiu ca acesta trebuie sa aiba o supapa, dar nu stiu daca ar trebui sa se deschida la o presiune asa mica... la sfatul mecanicului, dupa vreo 3 incercari, am gasit un buson pe la dezmembrari care etanseaza vasul de expansiune (primele 2 se comportau la fel ca cel original).
Contrar parerii initiale, busonul cel nou nu a schimbat comportamentul termostatului, asa ca o sa-l inlocuiesc pana la urma...

Si acum intrebarile:
1. care e comportamentul normal al busonului vasului de expansiune? (busonul este original, radiatorul e inlocuit)

2. am antigel Hepu albastru in radiator...pe care vreau sa-l schimb cu ocazia asta. Din ce citesc pe forumuri, cel rosu ar fi superior calitativ, dar cel original este asemanator cu cel albastru... se merita schimbarea culorii? Exista masuri suplimentare ce trebuiesc luate la o astfel de operatiune pentru a impiedica amestecul celor doua tipuri de antigel?

1. Cred ca era dusa supapa busonului sau nu se potrivea bine pe radiatorul nou; ea trebuie sa se deschida la presiuni mult mai mari. Normal, supapa respectiva protejeaza instalatia ca in cazul unei presiuni prea mari sa nu-ti puste radiatorul ceva furtune sau vasul de expansiune.

2. Daca vrei sa fi mai sigur ca nu se amesteca noul antigel cu vechiul antigel care a mai ramas in motor, poti sa ii umplii instalatia numai cu apa distilata si sa pornesti motorul pt. cateva secunde dupa care golesti apa distilata si pe urma pui noul antigel. (cauta pe net: E36 Coolant Flush)

valentin_marian
02-04-2011, 15:05
coolant flush inainte sau dupa schimbarea termostatului?

si... pot testa in vre-un fel busonul? atat cel original cat si cel pe care il am acum...ca sa nu aiba cumva supapa blocata?

plus... sunt mai multe tipuri de busoane? cum imi dau seama daca se potriveste sau nu la radiator? (inainte de a face o comanda)

lejereanu
08-09-2011, 20:37
Eu am scapari de antigel si mereu trebuie sa completez. Ultima data am bagat un antigel galben-verzui, e ok daca ii pun acum albastru? ca nu mai gasesc nicaieri galben-verzui si caut de mult timp. In manualul masinii scrie doar ca trebuie sa fie pe baza de etilen-glicol si cam atat din cate imi amintesc.
Multumesc

cefi
14-10-2011, 14:33
Nu se amesteca diferitele tipuri de antigel.
Daca citeai tot thread-ul,aflai raspunsul la intrebarea ta.

l.e. ti-ai rezolvat problema scaparilor de antigel?

bosoi23
16-10-2011, 00:30
eu am numai antigel in masina si asta de asta iarna si nu vad nici o scurgere nici o problema....asa ca :taz:

cefi
17-10-2011, 00:08
Rau destul ca ai doar antigel in instalatie.Nu e recomandat.
Ba din contra,unele tipuri de antigel ingheata mai repede daca nu e diluat cu apa distilata!

bosoi23
17-10-2011, 11:08
al meu e verde probabil k o sa ii pun vreo 2 litri de apa distilata

cefi
17-10-2011, 16:31
Verifica-ti pe urma cu un densimetru lichidul de racire

bosoi23
17-10-2011, 18:30
dap...ms mult....maine poimaine o sa fac si asta ...ai idee cum sa fac sa scap repede de 2 litri ce sa desfac sa nu ma chinui ms mult cefi...

Spilner
20-01-2012, 12:30
salutare

Ce parere aveti despre "WOLF-antigel fara silicati G12 1L (culoare rosie) LONGLIFE..." ?

Ati auzit de asaceva...?

Si care e motivul de imi dispare antigelul din Radiator...

Pe bune lunar bag cate 300-500g antigel cu apa...are cineva idee unde se duce antigelul ??
Ultima data (cand am facut schimbul de antigel) am bagat 5 litri de antigel curat....albastru...+ diluat cu 2 litri de apa (total am bagat 7 L)

o fii aia problema....?

cefi
20-01-2012, 23:25
Eu n-am mai auzit pana acum de el.
Vezi sa nu ai pierderi pe la termostat,pompa de apa,ori coturi de plastic.

Pirvu Adrian
17-11-2012, 09:13
Am un 320d din 2004,110kw,6 trepte ... as dori sa stiu cati litrii de antigel intra deoarece am schimbat recent...la inceput a fost la nivel dupa care mi s-a aprins martorul si intr-adevar nu aveam...dar asa estimativ cam cati l intra sa stiu sa nu cumva sa imi piarda pe undeva...daca stie cineva ...

multumesc

imarius3
17-11-2012, 13:45
Am un 320d din 2004,110kw,6 trepte ... as dori sa stiu cati litrii de antigel intra deoarece am schimbat recent...la inceput a fost la nivel dupa care mi s-a aprins martorul si intr-adevar nu aveam...dar asa estimativ cam cati l intra sa stiu sa nu cumva sa imi piarda pe undeva...daca stie cineva ...

multumesc

47281
7 litri

bogdan_emu
10-12-2012, 04:11
salut,de ceva timp pierd antigel pe la capacul termostatului si nu stiu cum as putea sa remediez problema??? Am inceput prin a schimba termostatul cu tot cu garnitura desi nici cel vechi nu il aveam de mult timp (6 luni) dar am crezut ca schimband-ul voi remedia problema ,dar vad ca si la asta nou am aceeasi problema se prelinge lichid pe langa carcasa termostatului. Ce as putea sa ii fac sa nu mai pierd lichid? Nu as vrea sa optez pt mastic sau alte chesti de genul dar daca nu am incotro.... Atept sfaturi,pareri .... aa si masina este cea din semnatura (e90 320d) Multumesc anticipat48156 c-am asa stau treburile:mad:

cefi
10-12-2012, 09:37
Cand l-ai schimbat, ai curatat bine suprafata de contact? Poti eventual sa folosesti silicon pt. garnituri.

bogdan_emu
10-12-2012, 17:25
Da am curatat chiar f bine desi era destul de curata suprafata de contact si degeaba,nu prea as vrea sa pun silicon,normal ar fi trebuit sa etanseze destul de bine doar cu garnitura . Vreo alta rezolvare fara silicon? Si daca ar fi sa folosesc silicon de care ca sunt atatea tipuri(marca) ? Merci. O zi buna

hipnotyyk
12-12-2012, 01:03
Salutari tuturor.
Am un 320 e46 136 cp, si pana ieri am dat vina pe termostat pentru ca dupa 12 km la o temperatura exterioara de 0 grade motorul masini ajungea la 50 de grade si mai oscila cate putin mai sus , mai jos, dar putin , in jude de 1 mm. Am schimbat acum seara termostatul si am vrut sa pun antigel dar am renuntat pentru ca am scos doar 4.5 litri de apa din instalatie . As vrea sa golesc sitemul complet dar in afara busonului de sub radiator nu am gasit nici un surub ceva la motor ca golesc tot.
Are cineva idee daca mai este un surub , ceva pe unde as putea sa scot si apa ramasa , asta in cazul in care mai este , dar m-ar mira sa nu fie pentru ca nu aveam pierderi si in vas nivelul a fost mereu ok.
Inca o intrebare. La o temperatura de -5 grade dupa cati km aproximativ ajunge motorul la 90 de grade , asta sa stiu dupa ce ii fac proba .

cefi
12-12-2012, 01:24
- Mai ai un surub pe blocul motor.Cauta in sectiunea DIY,am facut eu un tutorial si am identificat acel surub.Desi acolo e vorba de un motor pe benzina,si la tine e asemanatoare locatia surubului.
- Consider ca e irelevant in cat timp ajunge,caci depinde in mare parte de...trafic.

hipnotyyk
12-12-2012, 15:57
Ma interesa cam in cat timp ajunge pentru a fi sigur ca a fost doar termostatul de vina , si vrun senzor de temperatura , ceva. Unde o probez eu sa spunem ca in afara orasului si de trafic nici nu e vorba. Pot rula cu 70-90 km/h linistit. Apropo fiind diesel masina la temperaturi sub 0 acul tot la .90 intepeneste sau mai jos?
Mersi Cefi o sa caut surubul sa vad daca il gasesc.

sunsshine_21
12-12-2012, 19:18
Salutare,

Scuze ca dau si eu buzna.... Daca ai termostatul OK, antigel ok.. totul in regula, cam in cat timp ar trebui sa ajunga apa la 90 de grade daca sta la relanti !
Mi se pare ca se incalzeste cam greu cand e sub 0 grade :( !

Numa' bine !

hipnotyyk
12-12-2012, 22:36
Am completat cu apa pana la urma ca sa vad daca e ok cu termostatul nou. Surpriza.
Afara 0 grade , in hala unde tin eu masina 5 grade . Am facut 16 km in regim de 1800-2300 de ture la viteze de 50-90km/h , am setat displayul din bord sa arate temperatura digital si am constatat ca la sfarsitul cursei aveam doar 60 de grade la apa, nici macar cat sa deschida termostatul nou.
Vreau sa ii pun antigelul dar nu ma indur pana nu vad care e problema .
La intoarcere spre casa am setat iar temp digital si am plecat . La plecare temperatura afara era de -1 iar temperatura apei de 24 de grade. Tot 16 km , in acelasi regim ca mai sus ba putin mai turat am ajuns tot la maxim 60 de grade care reprezinta prima liniuta alba pe indicator.
Sugesti ceva?
Cum as putea verifica termostatul ala de pe rediatorul de gaze, si ce ar mai trebui sa verific si cum pentru a depista cauza ?

hipnotyyk
13-12-2012, 12:12
Am completat cu apa pana la urma ca sa vad daca e ok cu termostatul nou. Surpriza.
Afara 0 grade , in hala unde tin eu masina 5 grade . Am facut 16 km in regim de 1800-2300 de ture la viteze de 50-90km/h , am setat displayul din bord sa arate temperatura digital si am constatat ca la sfarsitul cursei aveam doar 60 de grade la apa, nici macar cat sa deschida termostatul nou.
Vreau sa ii pun antigelul dar nu ma indur pana nu vad care e problema .
La intoarcere spre casa am setat iar temp digital si am plecat . La plecare temperatura afara era de -1 iar temperatura apei de 24 de grade. Tot 16 km , in acelasi regim ca mai sus ba putin mai turat am ajuns tot la maxim 60 de grade care reprezinta prima liniuta alba pe indicator.
Sugesti ceva?
Cum as putea verifica termostatul ala de pe rediatorul de gaze, si ce ar mai trebui sa verific si cum pentru a depista cauza ?

Am noutati nu prea bune din pacate.
Am plecat de pe loc cu 53 de grade la motor in timp ce afara erau 0 grade . 11 km cu o viteza medie de 90 km/h am vazut max 63 de grade din care deveneau 62 daca reduceam viteza. Sunt putin ingrijorat pentru ca lucrul asta se intampla la 0 grade afara , dar daca ar fi -20 ar insemna sa se incalzeaca la max 40 de grade .
Aveti ceva sugesti ca iarna nu ma asteapta sa-mi pun masina la punct !
Multumesc anticipat.

cefi
13-12-2012, 17:54
La mecanic ai fost cu ea?
Probabil va trebui sa schimbi si termostatul EGR,daca zici ca l-ai schimbat doar pe cel de apa

hipnotyyk
13-12-2012, 18:34
La mecanic ai fost cu ea?
Probabil va trebui sa schimbi si termostatul EGR,daca zici ca l-ai schimbat doar pe cel de apa
Nu am fost si sincer nici nu as merge . Daca exista un mod de a verifica termostatul EGR , il verific eu si gata . Aici sunt putin mai comozi si mai scumpi mecanici . Pe langa faptul ca iti ia 40 de euro pe ora t mai pune sa si lasi masina cate 2 zile pentru orice simtom .
M- am dus la unu ca masina pornea greu si mi-a zis sa o las vreo 2 zile ca ar fi electronotorul , am intrat pe forum , am gasit un post unde o posibila cauza ar fi fost siguranta aia de 100 de amperi care duce spre buji si aia a fost . Cu 3 euro am cumparat-o , am montat-o in 10 min si gata , nu 2 zile sau electromotor sau mai stiu eu ce. Cred ca ca e facut de mana mea cu indicatile cuiva care se pricepe mai mult ca mine e sfant . Adica stiu ca eu am facut si cum .
Daca nu ii dau de cap in 10 incercari renunt dar nu ar trebui sa fie asa grav , adica nu bate motorul sau mai stiu eu ce .
Sti cumva cum se verifica termostatul de la EGR ?