PDA

View Full Version : BMW e46 318i nu baga caldura. Urgent ca a venit frigul!!;)



Georgetrv
01-12-2014, 22:53
Salutare. Ca tot a venit iarna, a apărut o problema cu īncălzirea.
Am căutat pe forum problema mea si nu gasesc asemănări. Problema e ca baga cald (călduț, nu cum ar trebui) , doar cand trece de 2700 rpm , la ralanti nu baga deloc.

Am schimbat termostatul (cel vechi era corodat complet)
Am scos robinetul de caldura ( electrovalva era funcțională dar am lasat-o asa deocamdata)
Am pus calgon in instalatie pentru a spala instalatia. Am presupus ca este īnfundat caloriferul.
Temperatura apei ajunge la 90 grade si acolo ramane. Nu fluctueaza deloc. Menționez ca furtunul care intra in termostat este rece ai celelalte sunt fierbinți.
Ce ar putea sa fie?

Sa fie problema din pompa de apa?? Sa fie palele uzate?

beemer's_owner
02-12-2014, 14:34
Aer in instalatie,
ventilatoru de habitaclu,
radiator habitaclu infundat; calgonul nu face NIMIC in cel amarat caz dedurizeaza apa care o contine...
pot fi si palete pompa apa... dar foarte rar
Daca acoperi complet fata radiatorului si MONITORIZEZI temperatura, apa trece de 90?

Georgetrv
02-12-2014, 14:47
Aer in instalatie,
ventilatoru de habitaclu,
radiator habitaclu infundat; calgonul nu face NIMIC in cel amarat caz dedurizeaza apa care o contine...
pot fi si palete pompa apa... dar foarte rar
Daca acoperi complet fata radiatorului si MONITORIZEZI temperatura, apa trece de 90?


Nu am īncercat sa acopar fata radiatorului. Banuiesc ca termostatul deschide cum trebuie pentru ca apa nu creste deloc. Nu trece de jumate
Ventilatorul de habitaclu nu cred ca are cu ce sa afecteze. Merg treptele cum trebuie. Mam gandit si eu la radiatorul de habitaclu sa fie īnfundat.

beemer's_owner
02-12-2014, 14:59
Mai poate fi si termostatul intepenit pe deschis... Dar asta e un simptom viziibil numai cand mergi cu masina iar temperatura apei variaza cu regimul turatiei la care e tinut. Creste rotatia, creste temperatura apei.

Pierzi apa? ..monitorizeaza vasul de expansiune zi de zi pt pierderi de lichid.

Ce nu trece de jumate? Apa?

Georgetrv
02-12-2014, 16:28
Mai poate fi si termostatul intepenit pe deschis... Dar asta e un simptom viziibil numai cand mergi cu masina iar temperatura apei variaza cu regimul turatiei la care e tinut. Creste rotatia, creste temperatura apei.

Pierzi apa? ..monitorizeaza vasul de expansiune zi de zi pt pierderi de lichid.

Ce nu trece de jumate? Apa?

Termostatul nu e blocat pe deschis. Si o spun pentru ca acul indicator sta nemișcat dupa ce ajunge la 90grade. Daca era blocat pe deschis, scădea in timp ce mergeam cu masina, stătea numai pe albastru(asta am patit-o acum 3 saptamāni si l-am schimbat -cel de pe masina era ruginit, nu mai funcționa deloc- )
Daca era blocat pe inchis , din ce stiu eu, se supraincalzea motorul si ajungea pe rosu stand pe loc, neavānd cum sa se răcească.
Lichid nu pierde.
Pompa de apa nu are joc, nu fluctueaza, nu scoate zgomote ciudate. Banuiesc ca daca pompa avea probleme, iar temperatura apei crestea pentru ca nu circula apa cum trebuie.

Am cam verificat radiatorul de habitaclu, apasand pe furtunul ce intra in el, si in vadul de expansiune , cu capacul scos, iesea apa pe la gaura aceea mica, semn ca apa trece prin radiator si ajunge in vas.

Georgetrv
02-12-2014, 16:30
Am uitat sa precizez, furtunul gros care vine dinspre radiatorul mare spre motor, cel pe care este pus termostatul, este rece.

beemer's_owner
02-12-2014, 20:06
Am uitat sa precizez, furtunul gros care vine dinspre radiatorul mare spre motor, cel pe care este pus termostatul, este rece.

Furtunul acela e iesirea circuitului lung care trece si prin radiatorul din interior.. Sunt 70% sigur.
Vezi tu, nu am e46...

Georgetrv
02-12-2014, 20:36
Nu cred ca trece in interior de acolo. Apa trece prin blocul motor si apoi iese prin cotul din spatele motorului si se duce in radiatorul din habitaclu si apoi intra inapoi in motor. Asta e sistemul meu de īncălzire.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=64_0822&hg=64&fg=18

ElDiablo
03-12-2014, 21:21
Verifica furtunul care iese din caloriferul interior. Daca e rece, caloriferul este infundat. Daca este fierbinte sunt probleme pe electrovalva si reglaje interioare.

cy-37
04-12-2014, 09:14
pompa de caldura functioneaza?
uite mai jos o poza cu sistemul de incalzire al masinii tale.
verifica toate conductele,pompa si radiatorul interior si vezi unde e buba.

Georgetrv
04-12-2014, 13:03
pompa de caldura functioneaza?
uite mai jos o poza cu sistemul de incalzire al masinii tale.
verifica toate conductele,pompa si radiatorul interior si vezi unde e buba.


Pompa de caldura?? Cred ca te referi la pompa de apa. Mai tarziu ma apuc si desfac tot ce tine de īncălzire , nu stiu daca sa ma apuc sa dau bordul jos sa umblu la radiatorul de habitaclu. O sa verific tot ce e exterior si intrun final o sa dau bordul jos daca nu se rezolva asa.

Georgetrv
04-12-2014, 13:04
Verifica furtunul care iese din caloriferul interior. Daca e rece, caloriferul este infundat. Daca este fierbinte sunt probleme pe electrovalva si reglaje interioare.

Ambel furtune sunt calde. Electrovalva am anulat-o. Mam gandit ca are ea o problema. Reglare interioare?? La ce te referi?

cy-37
04-12-2014, 14:46
Reglajele interioare cred ca se refera la actuatorii din bord,clapetele pe care le actioneaza modulul ihka.
Daca le actionezi din panou,separat pe zone,si iti ajunge curent la freza sau la picioare,atunci sunt ok.Daca,in schimb,in loc de aer cald iti ajunge aer rece,atunci buba e de la pompa de apa de pe circuitul de caldura pana in bord:(pompa blocata,radiator bord infundat,conducta pe sistemul de incalzire obturata in vreun fel sau altul!)
Pentru situatia in care iti gasesti pompa de apa blocata,exista un tutorial de reparatie pe net:nu da banii pe o alta pompa sh inutil,repar-o pe a ta!

ElDiablo
05-12-2014, 09:45
Daca ambele furtunuri care intra in calorifer sunt fierbinti, verifica clapeta comutare aer cald-rece din interior. Ar fi singura care nu lasa caldura sa treaca. Acolo este un motoras la climatronic si o sufa cu clapeta la clima cu butoane. Depinde de care ai. Totusi pe bord daca rotesti reglajul pe cele 3 puncte rosii, nu vine deloc caldura? Si la climatronic si la clima cu butoane acea rotita actioneaza o sufa care deschide sau inchide o clapeta: cald puncte rosii, rece puncte albastre.

Georgetrv
05-12-2014, 11:40
Daca ambele furtunuri care intra in calorifer sunt fierbinti, verifica clapeta comutare aer cald-rece din interior. Ar fi singura care nu lasa caldura sa treaca. Acolo este un motoras la climatronic si o sufa cu clapeta la clima cu butoane. Depinde de care ai. Totusi pe bord daca rotesti reglajul pe cele 3 puncte rosii, nu vine deloc caldura? Si la climatronic si la clima cu butoane acea rotita actioneaza o sufa care deschide sau inchide o clapeta: cald puncte rosii, rece puncte albastre.


Am clima digitală. Tu vrei sa zici ca problema e din mecanismul aerotermei. Dar de ce baga mai cald cand e accelerata la peste 2500 rpm?? Ca ea de cald ar baga ceva, dar nu cum trebuie

beemer's_owner
05-12-2014, 12:18
Am spus mai sus, de aerisit (verificat daca ai aer in instalatie) ai aerisit? Tu nu ai spus ca ai facut asta.
Simptomul este foarte aproape de ...aer pe instalatie, ca la caloriferul din casa.. neaerisit nu ai caldura.
Tu ai caldura doar cand o forjezi... sau o turezi mai mult..

Georgetrv
05-12-2014, 12:32
Am spus mai sus, de aerisit (verificat daca ai aer in instalatie) ai aerisit? Tu nu ai spus ca ai facut asta.
Simptomul este foarte aproape de ...aer pe instalatie, ca la caloriferul din casa.. neaerisit nu ai caldura.
Tu ai caldura doar cand o forjezi... sau o turezi mai mult..

Firar a dracu de aerisire!!!:)) cat sa o mai Aerisesc ca am facut-o de 2 ori pana acum!!

beemer's_owner
05-12-2014, 14:27
Firar a dracu de aerisire!!!:)) cat sa o mai Aerisesc ca am facut-o de 2 ori pana acum!!

Pana nu mai ies bulbuci (din circuit).:lol_sign:
Te cred ca te "chinuim" cu raspunsurile si ideile.. Noastre, dar nu putem sa te lasam in frig in plina iarna:flex:

Eu idei nu mai am. O fi infundata pe undeva.. cred ca se poate face un test de presiune.. dar nu stiu unde.

Ca solutie extrema poti sa incerci cand se incalzeste. Sa bagi jet de apa de robinet... prin caloriferul din masina sa vezi cum iese.. Cat de repede curge... Sa iti scoti din parere daca e infundat sau nu..

O sa ma uit pe alte forumuri.. dar multi doar pun intrebari; uita sa dea solutia a ce a gasit..

Georgetrv
05-12-2014, 14:57
Pana nu mai ies bulbuci (din circuit).:lol_sign:
Te cred ca te "chinuim" cu raspunsurile si ideile.. Noastre, dar nu putem sa te lasam in frig in plina iarna:flex:

Eu idei nu mai am. O fi infundata pe undeva.. cred ca se poate face un test de presiune.. dar nu stiu unde.

Ca solutie extrema poti sa incerci cand se incalzeste. Sa bagi jet de apa de robinet... prin caloriferul din masina sa vezi cum iese.. Cat de repede curge... Sa iti scoti din parere daca e infundat sau nu..

O sa ma uit pe alte forumuri.. dar multi doar pun intrebari; uita sa dea solutia a ce a gasit..


Merci pentru īngrijorare. Va multumesc pentru ca ma intelegeti. Noroc ca am un logan cu care sa merg, sa nu fac țurțuri. Nu am avut timp sa stau de ea dar azi imi fac.
Sa nu se īnțeleagă ca sunt chitra, ca nu ma duc la un service, dar de multe ori prefer sa umblu eu decāt sa īnvețe altii pe masina mea. Nu de alta, dar sunt patit cu "mecanicii" noștri.
La subiect , o sa īncep cu următoarele:
-o sa golesc instalatia
-o sa dau pompa de apa jos
-o sa verific furtune, coturi, vas expansiune si tot ce tine de racire
-o sa verific si radiatorul de habitaclu fara sa il dau jos(bag apa pe intrare sa vad cum curge pe iesire


Alte idei???

dezsoszabi
05-12-2014, 17:06
cum ai aerist masina ?

Georgetrv
05-12-2014, 17:37
cum ai aerist masina ?

Am gasit un tutorial pe aici. Chestia e ca nu am scos lichidul din bloc pentru ca nu am ajuns la șurubul de pe bloc. Sa fie asta sursa problemei mele??

beemer's_owner
05-12-2014, 18:49
Eu zic sa te straduiesti sa o aerisesti ca lumea (am zis ca nu am motorul tau sa fi spus sa umbli la toate..) desfa TOATE aerisitoarele care-s in circuit. Aer prins in motor undeva inseamna caldura in exces:thumbdown pe zona aia si efectele NU sunt bune cel putin in timp sigur apar probleme:nuke:. ..proiectantii care au pus aerisitoarele acolo (sa enerveze pe mecanici..) le-au pus pentru un motiv BINE intemeiat. :wow:
Mai ales ca zici ca tii la masina.. :batman:

Aerul e un BUN IZOLATOR TERMIC. Nu transmite caldura ca un lichid... :eek::book:

Spor la rezolvat.

Georgetrv
08-12-2014, 17:34
Am revenit. Am dat pompa de apa jos si arata bine zic eu. Nu are deloc joc decāt ca avea rugina prin ea. 61752
61753

Ce observat, cotul acela mic era fisurat si am atins de el si s-a rupt de tot. Maine o sa iau altul, nu e problema.

Am testat caloriferul de habitaclu. Am desfăcut ambele furtune si am bagat apa pe ele di apoi am suflat. Iesea apa cu presiune cat de cat. Cred ca pompa de apa face presiune mai mare decāt suflu eu.

Problema este următoarea. Chiar daca am dat pompa jos si a curs ceva lichid, in vasul de expansiune tot mai este apa. Am desfăcut șurubul albastru de sub vasul de expansiune si nu a curs nimic. Din ce am observat, in partea stanga(pasager) , nu am șurub albastru de golire.

cy-37
08-12-2014, 17:46
Sa inteleg ca exista un soi de "dop" pe traseu?

Georgetrv
08-12-2014, 18:15
Sa inteleg ca exista un soi de "dop" pe traseu?

Nu exista niciun Dop, ca daca ar fi fost, nu mai iesea apa deloc cand suflam pe furtun. Iesea destul de bine.

cy-37
08-12-2014, 18:22
Sa mor eu daca mai inteleg ceva!Masina ta face parte din TWIN PEAKS?Vinde-o frate,fa-i ceva!...ori nu stii ce sa-i faci ori nu-i faci ce trebuie!Circuitul de incalzire este atat de simplu si de clar incat nu stiu cum de nu reusesti sa-i dai de cap!ia-o frate pe bucatele,pe fragmente de circuit si vezi unde nu ajunge caldura,ce e asa de greu?Am postat schema sistemului de incalzire al masinii tale-ce trebuie mai mult?

Georgetrv
08-12-2014, 18:23
Din ce am vazut pe realoem, modelul meu de radiator nu are decāt un șurub de golire si acela este in zona Vasului de expansiune pe partea dreapta neavānd șurub de golire(albastru).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=17_0140&hg=17&fg=05

Piesa 2

Georgetrv
08-12-2014, 18:27
Sa mor eu daca mai inteleg ceva!Masina ta face parte din TWIN PEAKS?Vinde-o frate,fa-i ceva!...ori nu stii ce sa-i faci ori nu-i faci ce trebuie!Circuitul de incalzire este atat de simplu si de clar incat nu stiu cum de nu reusesti sa-i dai de cap!ia-o frate pe bucatele,pe fragmente de circuit si vezi unde nu ajunge caldura,ce e asa de greu?Am postat schema sistemului de incalzire al masinii tale-ce trebuie mai mult?

Dupa acea schema mam luat si eu cand am verificat. Maine o sa cumpăr cotul de era fisurat si o sai pun lichid de racire.
Ce numi dau seama este ca deși am desfăcut șurubul de golire, am scos apa din bloc (cand am desfăcut pompa de apa) , tot are apa in vasul de expansiune.

cy-37
08-12-2014, 18:27
Nu are nici o importanta cate suruburi de aerisire ai pe circuit!important este ca ,circuitul sa fie aerisit,indiferent de numarul de suruburi de pe el!Porneste motorul si scoate busonul de la vasul de expansiune si lasa-l asa o juma' de ora,cu motorul functionand,ca se aeriseste singur fara sa intervii cu nik,cu conditia ca nivelul apei din vas sa fie "intre limite"!Daca l-ai aerisit si buba e aceeasi,treaba nasoala e pe traseu!

beemer's_owner
10-12-2014, 14:41
nu pot decat sa fiu de acord si sa sustin (de data asta ;) ) ce spune cy-37 mai sus.

acum, eu am spus sa testezi caloriferul dinantru cu robinetul de apa nu cu gura.. (gasesti tu ceva sa etansezi si sa faci presiune la intrare..)robinetul dand o presiune mai mare decat gura ta, si daca apa la celalalt capat (volumic cel putin) era la fel de multa il scotea-i din ecuatie... si, din pacate, asa trebuie sa faci pe sectiuni din circuit.
Daca susura...tre sa dea de gandit si mscar ai gasit ce si unde.

....faptul ca tot citesc RUGINA asta nu e un lucru bun DELOC.
nu stiu cat de mare ar fi presiunea data de pompa de apa dar sigur nu e foarte mare dar suficienta sa duca bucati de metal din rugina... (pt ca ele sunt purtate in lichid) in anumite zone mai inguste si sa complice SERIOS sistemul de racire.

Un lucru e clar. Masina accea a fost PROST INTRETINUTA. Iar tu poti sa iti bati capul mult si bine.. NU iti doresc asta. Sa speram ca o sa gaseti curand ce si cum.

as mai adauga ceva la ce a spus cy-37. Daca iti mai propui sa aerisesti din nou circuitu... o practica buna e ca sa incerci sa ridici vasul de expansiune atat cat iti permite lungimea furtunelor CAT MAI SUS, sa faci "cadere", artificial presiune in circuit.
Unii scot furtunul de la fundul vasului si cu alt vas (palnie mare) fac ce am zis mai sus.. apoi ataseaza furtunul inapoi si apasa de cateva ori pe furtunul de legatura al radiatorul sa iasa bula de aer formata la reatasare... (bine-nteles in lichidul din vasul de expasiune re-umplut)
tehnici, dom'le, tehnici ;)

ElDiablo
11-12-2014, 07:58
Mai era varianta cu asezarea masinii in rampa si aerisit. Astfel presiunea lichidului de racire impinge dopul de aer format spre surubul de aerisire. La mine a functionat aceasta varianta de fiecare data si nu dureaza mai mult de 10 min sa aerisesc instalatia.

Georgetrv
13-12-2014, 15:54
Am nevoie se ajutorul cuiva sami explice cum sa fac aerisirea aia cum trebuie.

Am īncercat eu si nimic.
Am pus apa in instalatie pana iesea doar apa pe surubel. Am pornit motorul si am lasat capacul vasului de expansiune deschis. Ieseau bule pe acea gaura din vas , care vine dinspre șurubul de aerisire si am ținut masina turata undeva la 900rpm. Si tot nu baga cald cum trebuie. Doar cand o turez. Menționez ca am observat ca pe partea din dreapta baga ceva mai cald iar la picioare pasager si in spate deloc.

Georgetrv
17-12-2014, 13:49
REzolvat!!

Problemele erau mai multe!! Am demontat bordul si am constatat:

-caloriferul habitaclu era īnfundat
-garniturile clapetelor nu mai etansau circuitul de aer. Nu am ales sa iau o alta aeroterma, nu am considerat ca este o problema foarte gravă. Am facut o improvizație bunicica zic eu.
-instalatia de racire era cam murdara. Am facut mai multe spălari cu apa pana a iesit apa curată.


Sper ca aerisirea am facut-o cum trebuie si anume : am desfăcut aerisitorul, am pus lichid pana a inceput sa curgă pe la aerisitor, am pus aerisitorul la loc, am pornit motorul si am lasat ceva timp cu busonul desfăcut (ieseau bule de aer) si am pus busonul la loc. Am mai completat cu apa distilata , sa-i fac nivelul.

beemer's_owner
17-12-2014, 14:26
nu stiai ca problemele sunt acolo unde nu te uiti, unde nu ajungi... sa vezi (?) unde nu-i asa evident (usor) ?:evil:
ma bucur ca ai reusit sa afli ce si cum.

Georgetrv
17-12-2014, 14:36
nu stiai ca problemele sunt acolo unde nu te uiti, unde nu ajungi... sa vezi (?) unde nu-i asa evident (usor) ?:evil:
ma bucur ca ai reusit sa afli ce si cum.

Da. Va multumesc pentru sfaturile voastre. Acum e altceva!! :)))

Georgetrv
17-12-2014, 14:40
Am o īntrebare totusi. Sistemul se autoaeriseste???

beemer's_owner
17-12-2014, 14:51
la mine da, e e90. la tine nu stiu... mi se pare ca cy-37 stie..

Georgetrv
17-12-2014, 14:54
la mine da, e e90. la tine nu stiu... mi se pare ca cy-37 stie..

Eu cred ca da si la mine. Deoarece prin gaurica aceea mica ies bulbuci , adică aer de pe instalatie. Iar busonul respira, adică iese aerul prin el. Asta e logica mea. Daca gresesc Spune-ți-mi voi

beemer's_owner
18-12-2014, 08:27
Hai sa punem logica MAI BINE (daca putem) daca NU sa aerisete singura MOTORUL ARE surub de aerisire. Daca se aeriseste singura n-are... . E buna regula(?) :)
De doiani de cand n-am mai schimbat LICHIDUL am uitat, NU tin minte (la E90) sa fi gasit surub.. Imi propun sa schimb foarte curand si confirm sau infirm. ;)

(a, la audi diesel 2.0 din 2000 nici nu are surub. Are furtun pe teava gaurita si clema ;) )