PDA

View Full Version : Bateria sau electromotorul?



lauur90
07-02-2012, 14:24
Salut, am nevoie de ajutorul unui cunoscator.
Am un e46 din 2000 320d, din pacate de curand l`am lovit pe partea dreapta fata cu avarii destul de mici: aripa, bara, far, brat, oglinda. astazi a fost repusa pe picioare
Problema mea este ca dupa accident masina numai porneste, nu este absolut nimic atins la motor dar simptomele sunt urmatoarele: pun contactul in treapta 2 se aprinde tot normal, fara nicio eroare dar cand trect contactul in treapta 3(adica dau la automat) se aude un pacanit la electromotor si nu invarte motorul. Un prieten cunoscator mi`a raspuns ferm dupa ce i`am descris problema : - Bateria!!
Chestia este ca eu stiu din putina mea experienta ca atunci cand electromotorul pacane sunt de vina carbunii din el si nicidecum bateria masinii. Pe langa asta precizez ca nu am avut niciodata probleme cu bateria pe orice temperatura.
Este insa o chestie care ma face sa cred ca poate vinovat acumulatorul masinii pentru ca in ziua accidentului, imediat dupa producere am coborat din masina sa vad avariile si am lasat motorul pornit. Surpriza insa cand am intrat inapoi la volan am descoperit ca becul de la bord care indica bateria era aprins rosu(cu motorul pornit).
Am mutat masina de la locul accidentului imediat pe motorul ei (putin dificil pentru ca aveam o roata blocata), apoi am oprit motorul. Dupa asta nu am mai reusit sa o pornesc
Mai tin sa precizez ca am luat redresorul unui prieten si am lasat bateria in priza 24h, lentila se facuse verde, dar masina are aceleasi simptome.
Ce credeti ca ar trebui facut?
sa incerc sa pornesc masina impinsa si sa vad daca mai arata bateria aprinsa la bord?
sa merg intr`un service sa`mi verifice electromotorul?
e posibil sa fie vreun scurt-circuit pe undeva?(desi toate firele au fost verificate si repuse in functiune, mai sunt firele de la oglinda electrica de verificat care sunt rupte in interior)

Andreiuyo
07-02-2012, 14:41
Salut,

eu am lasat masina nepornita vreo 3 saptamani si mi s-a descarcat bateria...cand am dat la contact nu se auzea decat un pac-pac, exact cum spui tu...nu se invartea nimic, absolut de loc...aveam faruri, lumini in interior, casetofonu mergea...dar atat...am pornit-o cu cabluri de curent de la bateria altei masini - a pornit la prima cheie...

este posibil la tine ca bateria sa fie "gata" de tot si de aia sa nu se fi incarcat la redresor...as incerca sa o pornesc cu o baterie de la o alta masina si vezi dupa aia..

Bafta!

lauur90
07-02-2012, 14:56
Multumesc pentru raspuns, am uitat sa mai precizez ca am incercat sa o pornesc cu o baterie de logan, din aia de 60 Ah, si bineinteles aceleasi simptome.
Presupun ca imi trebuie o baterie mare , a mea fiind de 90, si diesel stiam ca are chestie care detecteaza daca ai suficient amperaj sa invarti motorul.
In fine, o baterie de proba mi`ar trebui, problema e ca sunt mutat intr`o alta localitate de vreo 2 luni si nu prea am prieteni inca, mai ales cu masini ce folosesc acumulatoare mari.
Totusi, risc ceva daca o pornesc impinsa? pana acum e singura varianta care imi vine in minte fara cheltuiala de bani aiurea.
Si mie imi functioneaza normal absolut toti consumatorii : faruri,clima, casetofon, claxon

idol43v3r
07-02-2012, 15:03
Salut, am nevoie de ajutorul unui cunoscator.
Am un e46 din 2000 320d, din pacate de curand l`am lovit pe partea dreapta fata cu avarii destul de mici: aripa, bara, far, brat, oglinda. astazi a fost repusa pe picioare
Problema mea este ca dupa accident masina numai porneste, nu este absolut nimic atins la motor dar simptomele sunt urmatoarele: pun contactul in treapta 2 se aprinde tot normal, fara nicio eroare dar cand trect contactul in treapta 3(adica dau la automat) se aude un pacanit la electromotor si nu invarte motorul. Un prieten cunoscator mi`a raspuns ferm dupa ce i`am descris problema : - Bateria!!
Chestia este ca eu stiu din putina mea experienta ca atunci cand electromotorul pacane sunt de vina carbunii din el si nicidecum bateria masinii. Pe langa asta precizez ca nu am avut niciodata probleme cu bateria pe orice temperatura.
Este insa o chestie care ma face sa cred ca poate vinovat acumulatorul masinii pentru ca in ziua accidentului, imediat dupa producere am coborat din masina sa vad avariile si am lasat motorul pornit. Surpriza insa cand am intrat inapoi la volan am descoperit ca becul de la bord care indica bateria era aprins rosu(cu motorul pornit).
Am mutat masina de la locul accidentului imediat pe motorul ei (putin dificil pentru ca aveam o roata blocata), apoi am oprit motorul. Dupa asta nu am mai reusit sa o pornesc
Mai tin sa precizez ca am luat redresorul unui prieten si am lasat bateria in priza 24h, lentila se facuse verde, dar masina are aceleasi simptome.
Ce credeti ca ar trebui facut?
sa incerc sa pornesc masina impinsa si sa vad daca mai arata bateria aprinsa la bord?
sa merg intr`un service sa`mi verifice electromotorul?
e posibil sa fie vreun scurt-circuit pe undeva?(desi toate firele au fost verificate si repuse in functiune, mai sunt firele de la oglinda electrica de verificat care sunt rupte in interior)
Porneste-o impinsa! Ai batut putin in Electromotor? Si app un electromotor nu te lasa dintr-o dAta asa cum spui ..in fine.. Electromotor nu are nimic. Mai cauta info pe alte site-uri. Repara firele de la oglinda poate chiar acolo e problema si verifica sigurantele. Trb sa pui si un testar pe ea. bft!

Andreiuyo
07-02-2012, 15:05
nu stiu ce sa zic legat de impins...nu cred ca are ce sa pateasca, distributia e pe lant...dar mai cere pareri...

idol43v3r
07-02-2012, 15:09
Impinge-o fara griji

lauur90
07-02-2012, 15:14
Am batut in electromotor, dar degeaba
astazi daca mai am timp o sa incerc s`o pornesc impinsa, daca nu cel tarziu maine si revin cu informatii. Multumesc

DARK_ANGEL03
07-02-2012, 16:57
Am batut in electromotor, dar degeaba
astazi daca mai am timp o sa incerc s`o pornesc impinsa, daca nu cel tarziu maine si revin cu informatii. Multumesc

in mod normal din relatarea ta tin sa cred ca bateria e de vina asa am patit si eu mi s-a descarcat bateria si tot la fel facea pac-pac+daca te uiti in bord cand dai la automat iti scade din intensitate daca era electromotorul pateai cum am patit eu cu alta baterie pusa pe ea dat la automat si se aude un carait...electromotorul se duce greu dar bendixul se duce foarte usor...oricum tu ai probleme cu bateria eu zic ca ai 50-50% sanse s-o pornesti impinsa

lauur90
07-02-2012, 17:13
in mod normal din relatarea ta tin sa cred ca bateria e de vina asa am patit si eu mi s-a descarcat bateria si tot la fel facea pac-pac+daca te uiti in bord cand dai la automat iti scade din intensitate daca era electromotorul pateai cum am patit eu cu alta baterie pusa pe ea dat la automat si se aude un carait...electromotorul se duce greu dar bendixul se duce foarte usor...oricum tu ai probleme cu bateria eu zic ca ai 50-50% sanse s-o pornesti impinsa

Asa este bateria e motivul sau unul din motivele pt care nu pornea masina, am incercat sa o pornesc impinsa si, spre surpriza mea, a pornit chiar foarte usor.
In schimb , cu motorul pornit bateria a ramas inca aprinsa rosu pe bord, am lasato in jur de 20 de min pornita pe loc, apoi am facut cateva ture, cu speranta ca se mai incarca , insa degeaba.
Bateria ramane aprinsa pe bord cu motorul pornit, iar daca il opresc din nou aceeasi chestie - numai porneste.
Nu am mai avut timp sa stau de ea dar presupun ca ori este bateria moarta complet si numai primeste curent, desi lentila era verde, ori e posibil sa am vreun scurt circuit pe undeva care sa impiedice pornirea.
Maine o sa merg sa rezolv problema si va tin la curent.

Offtopic: @DARK_ANGEL03 vad la avatarul tau un e46 cu capota si bara culori diferite fata de aripile si resul masinii, sau mi se pare?
Curiozitatea mea este: culoarea masinii mele este gri argintiu si aveam de gand sa colantez capota negru carbon, trebuie omologare pt chestia asta? stiu ca era o chestie cu maxim 30% din suprafata masinii are voie sa fie alta culoare.

kentsilver
07-02-2012, 17:37
cand pacane electromotorul, palpaie si becurile in bord??? eu zic 99% bateria!

DARK_ANGEL03
07-02-2012, 18:41
Offtopic: @DARK_ANGEL03 vad la avatarul tau un e46 cu capota si bara culori diferite fata de aripile si resul masinii, sau mi se pare?
Curiozitatea mea este: culoarea masinii mele este gri argintiu si aveam de gand sa colantez capota negru carbon, trebuie omologare pt chestia asta? stiu ca era o chestie cu maxim 30% din suprafata masinii are voie sa fie alta culoare.

da masina pe care o am este in stadiul de proiect eu am avut o pisica am vandut-o si am luat un e46 lovit fata spate si da capota e noua si din cauza asta e neagra iar bara tot noua si este un bleu....stai linistit poti sa-ti colantezi capota fara nici o problema asta o sa fac si eu daca-ti colantai si plafonul si portbagajul d-abia atunci trebuia sa schimbi talonul si cartea masinii...si nu nu trebuie omologata.....iar ontopic si eu m-am uitat prin "ochiul magic" si era verde dar degeaba daca nu are suficienta "forta de rupere" asa se cheama la pornire degeaba si pe frigul asta disel-ul are nevoie in comparatie cu benzina...uite proiectul meu in caz de vrei sa vezi masina mea http://www.bmwforum.ro/showthread.php?18169-Noua-Achizitie!!

Dyavolo
07-02-2012, 19:17
Boss problema la tine este si alternatorul mai precis releu de incarcare o data ce iti sta martoru de la baterie aprin asta inseamna ca nu incarca shi cauzele pot fi:bateria intrerupta (adica are unul din elementzi intrerupt) carbunii de la releu f.uzatzi si nu mai ating deloc pe colector cau vreun contact imperfect la una din borne firul de excitatie de pe alternator etc...eu i-am schimbat unui amic carbunii de la releu de incarcare erau foarte tociti si nu mai atingeau pe colector .am cumparat un set de carbuni de alternator de dacie i-am luat putin pe smilgher ca sunt un pic mai latzi aia de dacie shi le-am lipit firele cu un ciocan de lipit dupa care i-am montat la loc releul alternatoru pe mashina shi incarca din start 14V (usul pana sa ajunga la mine shi-a cumparat shi alta baterie:)))))))))) ) a dat aproape 400 ron pe o baterie iar cea veche am incarcat-o shi era buna. succes.

muntdorel
07-02-2012, 20:03
aproape sigur sant periile de la electromotor demonteazale ,verifica curata cu smirghel canalul colector si inlocuieste periile daca sant uzate.Bafta,

lauur90
07-02-2012, 20:24
cand pacane electromotorul, palpaie si becurile in bord??? eu zic 99% bateria!
Nustiu sigur ce sa zic, nu am prea fost atent la luminile de pe bord dar presupun ca nu palpaie

da masina pe care o am este in stadiul de proiect eu am avut o pisica am vandut-o si am luat un e46 lovit fata spate si da capota e noua si din cauza asta e neagra iar bara tot noua si este un bleu....stai linistit poti sa-ti colantezi capota fara nici o problema asta o sa fac si eu daca-ti colantai si plafonul si portbagajul d-abia atunci trebuia sa schimbi talonul si cartea masinii...si nu nu trebuie omologata.....iar ontopic si eu m-am uitat prin "ochiul magic" si era verde dar degeaba daca nu are suficienta "forta de rupere" asa se cheama la pornire degeaba si pe frigul asta disel-ul are nevoie in comparatie cu benzina...uite proiectul meu in caz de vrei sa vezi masina mea http://www.bmwforum.ro/showthread.php?18169-Noua-Achizitie!!
Multzam pt raspunsul offtopic, o sa incep si eu un mic proiect la 'fiara' mea si va pun poze, multa bafta cu proiectul tau si sa ai noroc de bani ca la ei se rezuma toate.

Boss problema la tine este si alternatorul mai precis releu de incarcare o data ce iti sta martoru de la baterie aprin asta inseamna ca nu incarca shi cauzele pot fi:bateria intrerupta (adica are unul din elementzi intrerupt) carbunii de la releu f.uzatzi si nu mai ating deloc pe colector cau vreun contact imperfect la una din borne firul de excitatie de pe alternator etc...eu i-am schimbat unui amic carbunii de la releu de incarcare erau foarte tociti si nu mai atingeau pe colector .am cumparat un set de carbuni de alternator de dacie i-am luat putin pe smilgher ca sunt un pic mai latzi aia de dacie shi le-am lipit firele cu un ciocan de lipit dupa care i-am montat la loc releul alternatoru pe mashina shi incarca din start 14V (usul pana sa ajunga la mine shi-a cumparat shi alta baterie:)))))))))) ) a dat aproape 400 ron pe o baterie iar cea veche am incarcat-o shi era buna. succes.
o sa verific si ce spui tu, este plauzibil sa fie vreun element rupt din baterie pt ca la accident am lovit si un parapet destul de usor cu aripa spate exact locul unde se afla acumulatorul

aproape sigur sant periile de la electromotor demonteazale ,verifica curata cu smirghel canalul colector si inlocuieste periile daca sant uzate.Bafta,
Cu electromotorul o sa merg in service pentru ca nu am posibilitatea sa`l desfac acasa, stau la bloc, nu am cunostinte la curte si nici scule necesare, dar sper sa scap doar cu bateria inlocuita.
Oricum problema mea nu pare asa grava la prima vedere defectiuni pot sa fie la electromotor, baterie sau alternator.
Va tin la curent.!

lauur90
08-02-2012, 16:59
inca o data apelez la ajutorul vostru, motorul nu`mi porneste decat impinsa dar ramane martorul de baterie aprins la bord.
initial am fost convins ca e de vina bateria si am luat de la cineva o baterie noua. Surpriza, aceeasi problema, nu invarte electromotorul, decat pacane.
In cazul asta am crezut ca sunt ambele defecte (acumulatorul si electromotorul) dar o alta surpriza am pornit masina impinsa cu bateria cea noua si lafel ramane martorul de baterie aprins.
Sa fie vreun scurt circuit? Sa fi fost bateria cea noua prea mica? (a mea este de 80ah si cea noua de 66) Sa fie vreo siguranta ceva arsa?

muntdorel
08-02-2012, 17:09
Bateria cea noua nu este mica ,dar s-ar putea sa ai probleme si cu aternatorul perii ,releu de incarcare caci deaceea becul nu se stinge findca alternatorul nu incarca si becul indica acest lucru.

DARK_ANGEL03
08-02-2012, 17:33
inca o data apelez la ajutorul vostru, motorul nu`mi porneste decat impinsa dar ramane martorul de baterie aprins la bord.
initial am fost convins ca e de vina bateria si am luat de la cineva o baterie noua. Surpriza, aceeasi problema, nu invarte electromotorul, decat pacane.
In cazul asta am crezut ca sunt ambele defecte (acumulatorul si electromotorul) dar o alta surpriza am pornit masina impinsa cu bateria cea noua si lafel ramane martorul de baterie aprins.
Sa fie vreun scurt circuit? Sa fi fost bateria cea noua prea mica? (a mea este de 80ah si cea noua de 66) Sa fie vreo siguranta ceva arsa?

da deci sa incepem cu inceputul...bateria e prea mica 66ah e prea putin pentru un diesel pe vremea asta....alta problema pe care o ai este ce am si eu ca nu porneste nici cu baterie noua mecanicul meu a diagnosticat-o ca fiind bendixul de vina cred ca aceeasi problema o ai si tu iar a treia cum au zis si ceilalti colegi alternatorul nu incarca si din cauza asta iti sta martorul de la baterie....si a mea o ia impinsa dar dupa ce porneste mi se sting toti martorii....sper ca te-am lamurit multa bafta

lauur90
08-02-2012, 17:42
eu nu am probleme sigur cu bendixul pt ca ar insemna sa invarta ceva si sa caraie, in schimb al meu nu invarte doar pacane, mi`a spus cineva sa verific toate sigurantele de la motor, stie cineva unde gasesc toate sigurantele astea? sub capota si alea de la bord?
Mie imi merge tot absolut normal daca o pornesc impinsa, problema este ca nu`mi da voie sa o pornesc la cheie din cauza unei probleme pe instalatia electrica. Presupun ca martorul baterie aprins din bord imi spune ca e vorba de partea electrica ce tine de incarcarea/detectia starii bateriei.
Ma mai interesez si revin cu noutati

DARK_ANGEL03
08-02-2012, 19:05
eu nu am probleme sigur cu bendixul pt ca ar insemna sa invarta ceva si sa caraie, in schimb al meu nu invarte doar pacane, mi`a spus cineva sa verific toate sigurantele de la motor, stie cineva unde gasesc toate sigurantele astea? sub capota si alea de la bord?
Mie imi merge tot absolut normal daca o pornesc impinsa, problema este ca nu`mi da voie sa o pornesc la cheie din cauza unei probleme pe instalatia electrica. Presupun ca martorul baterie aprins din bord imi spune ca e vorba de partea electrica ce tine de incarcarea/detectia starii bateriei.
Ma mai interesez si revin cu noutati

de pacanit imi pacanea si mie si imi taia din intensitate cand vroiam s-o pornesc dar eu stiu ce are a mea bateria e de vina iar cand am pus alta baterie pe ea nu-mi scadea din intensitate dar se auzea un carait si a mea porneste impinsa nu-i asta problema eu iti ce ar putea fi.....daca afli mai multe poate-mi spui si mie ce a fost de vina pana la urma....eu sunt de parere ca si bateria si electromotorul si alternatorul sunt de vina....apropo sigurantele din torpedou sunt pentru confort nici un caz pentru motor asa mi-a explicat mie mecanicul

Dyavolo
08-02-2012, 19:33
my friend electromotorul nu se strica asha tam nesam si mai ales ca innainte de accident iti pornea la automat iar acum nu mai porneste ,,,daca ai veni cu mashina la mine ii dau de cap fara doar si poate numai ca eu sunt din c-ta nush de unde esti tu shi sigur esti departe...in fine daca a umblat vreun mecanic sau tinichigiu pe unde ai fost tu ar trebui sa verifici cablurile de masa intre motor si caroserie iar daca ai acces sa lovesti putin electromotorul cu un prelungitotr cu ceva fa si asta,,dar nu strica sa te duci la un electrician auto sa verifici si incarcarea e simplu iti pune voltmetru pe bornele de la baterie si trebuie sa incarce 14 volti poti face si tu asta costa cam 20 de lei un voltmetru il gasesti intr-un bazar sau la un magazin de specialitate de produse electronice gen ``dioda``pornesti motoru impins sau cum poti te duci in spate la baterie sau si in fatza sub capota in partea dreapta a masinii ai un terminal de plus pui un fir de la voltmetru pe plus si unul pe un surub de pe caroserie de la telescop si trebuie sa iti indice cu motoru pornit 14 volti daca iti arata mai putin inseamna ca ai o masa nasoala (un cablu gros de masa intre caroserie si motor cu contact imperfect sau cum ti-am zis si prima data nu iti mai incarca alternatoru iar daca iti arata 14 volti si becul de la baterie ramane in continuare aprins inseamna ca altrnatorul incarca dar ai o masa care nu face contact sa electromotorul defect in schimb orice ar avea electromotoru nu are voie sa stea apris martorul de la baterie vezi ce faci si spune ce ai rezolvat daca am timp am sa ma uit maine la a mea sa iti zic unde este mai precis firul gros de masa succes...

DARK_ANGEL03
08-02-2012, 19:42
my friend electromotorul nu se strica asha tam nesam si mai ales ca innainte de accident iti pornea la automat iar acum nu mai porneste ,,,daca ai veni cu mashina la mine ii dau de cap fara doar si poate numai ca eu sunt din c-ta nush de unde esti tu shi sigur esti departe...in fine daca a umblat vreun mecanic sau tinichigiu pe unde ai fost tu ar trebui sa verifici cablurile de masa intre motor si caroserie iar daca ai acces sa lovesti putin electromotorul cu un prelungitotr cu ceva fa si asta,,dar nu strica sa te duci la un electrician auto sa verifici si incarcarea e simplu iti pune voltmetru pe bornele de la baterie si trebuie sa incarce 14 volti poti face si tu asta costa cam 20 de lei un voltmetru il gasesti intr-un bazar sau la un magazin de specialitate de produse electronice gen ``dioda``pornesti motoru impins sau cum poti te duci in spate la baterie sau si in fatza sub capota in partea dreapta a masinii ai un terminal de plus pui un fir de la voltmetru pe plus si unul pe un surub de pe caroserie de la telescop si trebuie sa iti indice cu motoru pornit 14 volti daca iti arata mai putin inseamna ca ai o masa nasoala (un cablu gros de masa intre caroserie si motor cu contact imperfect sau cum ti-am zis si prima data nu iti mai incarca alternatoru iar daca iti arata 14 volti si becul de la baterie ramane in continuare aprins inseamna ca altrnatorul incarca dar ai o masa care nu face contact sa electromotorul defect in schimb orice ar avea electromotoru nu are voie sa stea apris martorul de la baterie vezi ce faci si spune ce ai rezolvat daca am timp am sa ma uit maine la a mea sa iti zic unde este mai precis firul gros de masa succes...

fratiorul meu ce ai zis tu e corect dar eu n-am zis ca de vina e electromotorul eu am zis ca de vina s-ar putea sa fie bendixul stiu ca un electromotor cedeaza foarte greu si da semne asta stiu foarte bine dar simplu fapt ca nu porneste la automat ce-ti da de gandit ca nu cupleaza bendixul sau mai poate sa fie coroana de la volanta dar nici aia nu cade usor ca e facuta din fonta atunci care ar fi explicatia?

ratcatalin16
08-02-2012, 19:42
pai nu are incarcare,e clar!electromotoru tzacane cand e slaba bateria!

DARK_ANGEL03
08-02-2012, 19:44
pai nu are incarcare,e clar!electromotoru tzacane cand e slaba bateria!

de ce nu ai citit mai sus sa vezi ca a pus baterie noua pe ea si tot nu a pornit la automat spune-mi si mie cum iti explici daca nici cu baterie noua bun poate sa fie si o masa poate sa fie si alternatorul ca nu incarca dar de ce nu porneste?